«علی بحرینی» عصر پنجشنبه در میزخدمت سفر رئیس جمهوری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: هدف از تشکیل میز ارتباطات آن است که مشکلات در حوزه پست، پست بانک، زیرساختهای ارتباطی، مخابرات، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و سایر ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و اینترنتی به صورت مستقیم از سوی مردم با متولیان امر بررسی شود.
وی بیان کرد: بیشتر درخواستهایی که در این میز مطرح میشود، در حوزه اینترنت روستایی و کیفیت نامطلوب ای دی اس ال در برخی از مناطق شهری و دارندگان پروانه ارایه دفاتر پیشخوان است که درآمد و هزینههای آنها با همدیگر تناسب ندارد و درخواست افزایش حق سهم از ارائه خدمات دارند.
رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی ادامه داد: میانگین میزان دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی استان مرکزی با میانگین کشوری برابری دارد و دسترسی در سطح میانگین کشور است اما روستاهایی هستند که متقاضی دسترسی به اینترنت هستند.
بحرینی اظهار داشت: بخش زیادی از این دسترسیها به دلیل مشکلات زیرساختی از جمله نداشتن بستر انتقال یا جانمایی دکل و ایجاد و تعویض دکل است که پاسخگویی به این درخواستها زمانبر است و ممکن است سه ماه تا یک سال به طول انجامد.
وی عنوان کرد: تمام درخواستها در دستور کار است و از سمت وزارتخانه پیگیری میشود تا به نتیجه برسد.
رئیس جمهوری فردا ( جمعه) ۳۱ تیرماه به استان مرکزی سفر میکند.
نظر شما