خروج شهر شیرگاه از محرومیت/ پارک الغدیر با اعتبارات سفر رئیس‌جمهور بهسازی می‌شود

ساری – ایرنا – پارک الغدیر شیرگاه که طی سال‌های اخیر به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی مناسب شرایط مساعدی نداشت، به گفته مسئولان سوادکوه شمالی و شهر شیرگاه با بودجه اختصاص داده شده از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور بهسازی و تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پارک الغدیر شیرگاه به عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز شهری مرکز شهرستان سوادکوه شمالی قرار است پس از چند ماه که از بازگشایی آن می‌گذرد، دوباره به روی شهروندان بسته شود، اما این بار دلیل بسته شدن ورودی پارک الغدیر آغاز عملیات بازسازی و توسعه زیرساخت‌های آن است.

این پارک که اسفند پارسال و با مصوبه شورای شهر شیرگاه پس از حدود چهار سال تعطیلی دوباره پذیرای شهروندان و مسافران شد، با وجود موقعیت جغرافیایی و مساحت مناسبی که دارد به دلیل کمبود زیرساخت‌های تفریحی و رفاهی آن‌طور که باید تا کنون مورد استفاده شهروندان شیرگاه قرار نگرفت ، اما طبق گفته‌های مسئولان شیرگاه با اختصاص ۳۵ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به مازندران قرار است وضعیت پارک الغدیر شیرگاه به طور قابل توجهی تغییر کند.

فرماندار سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای بهسازی این پارک از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به مازندران، مبلغ ۳۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که فعلا ۱۵ میلیارد ریال آن برای آغاز فاز نخست پروژه قطعی شده و امیدواریم ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای فاز دوم اختصاص یابد.

علی پیرفلک افزود: پارک الغدیر با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی‌ و تلاقی‌اش با حاشیه رودخانه و دسترسی مناسب و نزدیک به محور پرتردد سوادکوه این قابلیت را دارد که به یکی از قطب‌های گردشگری شهری منطقه تبدیل شود. خوشبختانه با توجه و نگاه ویژه دولت، گام‌های نخست برای تحقق این هدف برداشته شده است.

خروج شهر شیرگاه از محرومیت/ پارک الغدیر با اعتبارات سفر رئیس‌جمهور بهسازی می‌شود
علی پیرفلک - فرماندار سوادکوه شمالی

وی گفت: این پارک ظرفیت و فضای کافی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب تفریحی مورد نیاز شهروندان و مسافران را دارد. با توجه به مساحت و فضایی که پارک الغدیر دارد امکان ایجاد آلاچیق‌های مناسب و ساخت شهربازی کوچک در آن فراهم است. عزم جدی ما نیز در شهرستان بر این است که با جذب اعتبار این اهداف محقق شود تا شاهد ایجاد یک فضای شهری مناسب و با کیفیت در شیرگاه باشیم که مورد استفاده همه مردم منطقه و مسافران و گردشگران قرار گیرد.

در صورتی که پروژه پارک الغدیر طبق برنامه‌ تعیین شده برای آن به سرانجام برسد، شیرگاه در کنار همه جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز و منحصربه‌فردش، دارای یک جاذبه شهری باکیفیت نیز می‌شود؛ پارکی که می‌تواند به مقصد تفریحی مردم شهرستان و حتی سراسر سوادکوه تبدیل شود و حتی به رونق اشتغال وابسته به گردشگری در این شهر نیز کمک کند.

شهردار شیرگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از انجام شدن مراحل مقدماتی آغاز عملیات اجرایی بهسازی پارک الغدیر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات حوزه گردشگری سفر رئیس‌جمهور به مازندران، ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی پارک الغدیر شیرگاه اختصاص داده شد. البته این مبلغ مربوط به مرحله نخست بهسازی و توسعه زیرساخت‌های این پارک است. رقم بیشتری برای این پروژه در نظر گرفته شد که ۱۵ میلیارد ریال مربوط به مرحله نخست قطعی شده است. کارهای مربوط به انتخاب پیمانکار نیز انجام شده و بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه خواهیم بود.

کیوان موسی‌پور بشلی افزود: اسفند پارسال برای این‌که شهروندان و مسافران بتوانند در تعطیلات نوروز از این فضا استفاده کنند، با مصوبه شورای شهر پس از چهار سال ورودی پارک با بضاعت حداقلی این مجموعه باز شد و مردم نیز تا کنون از آن استفاده کردند. اکنون نیز قرار است پارک موقتا پذیرای شهروندان و مسافران نباشد تا عملیات نوسازی و بهسازی آن آغاز شود که بابت این تعطیلی موقت از شهروندان پوزش می‌طلبیم. البته دو واحد سوییت که معمولا توسط مسافران اجاره می‌شود کماکان پذیرای مسافران خواهد بود.

خروج شهر شیرگاه از محرومیت/ پارک الغدیر با اعتبارات سفر رئیس‌جمهور بهسازی می‌شود
کیوان موسی‌پور بشلی - شهردار شیرگاه

گام‌های اولیه ساخت فرهنگسرای شیرگاه

موسی‌پور بشلی از انجام شدن مقدمات اداری ساخت فرهنگسرا در بخشی از پارک الغدیر شیرگاه نیز خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که در شیرگاه قرار است اجرا شود ساخت فرهنگسرا در پارک الغدیر است. زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع برای ساخت فرهنگسرا به اداره راه و شهرسازی تحویل داده شده و کلنگ‌زنی این پروژه نیز پارسال انجام شد.

به گفته شهردار شیرگاه برای ساخت این فرهنگسرا ۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری اختصاص یافته که پس از انجام شدن مراحل اداری تخصیص اعتبار، ساخت آن آغاز خواهد شد.

 وی اظهار کرد: طبق پیگیری‌هایی که اخیرا داشتیم مسئولان مربوطه قول داده‌اند که بزودی تجهیز کارگاه برای ساخت این فرهنگسرا نیز آغاز شود.

موسی‌پور بشلی ساخت فرهنگسرا را یکی از نیازهای مهم و ضروری شهرستان سوادکوه شمالی عنوان کرد و افزود: در این شهرستان یک سالن مناسب برای همایش‌های مختلف و فعالیت‌های فرهنگی و هنری نداریم که امیدواریم با ساخته شدن این فرهنگسرا این نیاز مهم زیرساختی برطرف شود. تکمیل فاز نخست بهسازی و نوسازی پارک الغدیر شیرگاه و همچنین ساخته شدن فرهنگسرا در همین پارک، این محوطه را به فضایی کارآمد و باکیفیت برای شهروندان شیرگاه تبدیل می‌کند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این مطالبه مهم شهروندان خونگرم شیرگاه محقق شود.

تقویت اقتصاد گردشگری با بهسازی پارک الغدیر

رئیس شورای اسلامی شهر شیرگاه نیز با تاکید بر این‌که شیرگاه به نگاه ویژه مسئولان برای رونق در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: ایجاد پارک الغدیر در شمایل جدید می‌تواند زمینه‌ساز تقویت اقتصاد گردشگری برای اهالی شهر شیرگاه باشد.

سید علی‌اکبر حدیثی با بیان این‌که بدون اعتبارات لازم و کمک مالی به شهرداری‌ها نمی‌توان برنامه‌های متناسب با توسعه شهر را اجرا کرد، گفت: باید فکری برای جبران کاهش درآمدهای شهرداری شود که یکی از بهترین راهکارها تقویت گردشگری است. بهسازی و توسعه زیرساخت‌های پارک الغدیر نیز در همین مسیر مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: مردم شیرگاه لیاقت امکانات و رفاهیات بیشتری را دارند که این مهم جز با نگاه ویژه‌ مسئولان استان به این شهر گردشگری محقق نمی‌شود. امیدواریم با همراهی مردم و یاری مسئولان بتوانیم به توفیقات خوبی در زمینه توسعه و آبادانی شهر نائل آییم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha