امام جمعه همدان: جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با تفکر اسلامی پیش رود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برای رسیدن به یک انسجام و همبستگی فرهنگی باید جهت‌گیری‌های حوزه فرهنگ متناسب با تفکر اسلامی پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی عصر پنج‌شنبه در نشست فعالان فرهنگی استان همدان که با حضور "محمدمهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، افزود: ساختارهای فرهنگی همچون ساختارهای سیاسی نیاز به مطالعه، پژوهش و آسیب شناسی دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در راس همه کارهای فرهنگی استان قرارگیرد، اظهار داشت: اگر بخواهیم انسجام فرهنگی در استان داشته باشیم باید شورای فرهنگ عمومی را در راس همه کارها قرار دهیم.

آیت الله شعبانی‌موثقی تصریح کرد: با تقویت شورای فرهنگ عمومی، برآیند رو به رشد فرهنگی در جامعه نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک نظام جامع فرهنگی متناسب با ارزش‌های اسلامی در جامعه تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های ما از تمدن غربی به عنوان تمدن برتر یاد می‌شود در حالی که تمدن اسلامی، ارزش‌های بسیار فراتری نسبت به آن دارد.

امام جمعه همدان افزود: در رمان‌ها، سریال‌ها، سینما، تئاتر و جشنواره‌های ما نوعی از تفکر غربی ارائه می شود که با فرهنگ اسلامی تناسب ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از نوع پوشش‌ها در جامعه کلاس محسوب می شود، گفت: این موارد موجب ایجاد شکاف فرهنگی در جامعه می‌شود.

آیت‌الله شعبانی موثقی تاکید کرد: باید با تدوین یک سند جامع فرهنگی، همبستگی و انسجام اجتماعی حفظ شود.

وی با بیان اینکه نوجوان و جوانان به سمت چیزی حرکت می‌کنند که یک ارزش محسوب می شود، اظهار داشت: جهت گیری‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متناسب با هنجارهای همسو با تفکر اسلامی پیش برود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اسلامی سازی علوم دانشگاهی بخشی از نظام جامع و منسجم فرهنگی اسلامی است که باید اجرا شود.

وی ادامه داد: جهت گیری فرهنگی در دولت مردمی آیت‌الله ابراهیم رییسی شکل گرفته است که ما را در ترویج فرهنگ اسلامی امیدوار می‌کند.

آیت‌الله شعبانی موثقی گفت: در استان همدان سند جامع قرآنی تدوین شده و برای اجرای آن نیازمند حمایت دستگاه‌ها و حمایت مالی است.

وی اظهار داشت: فرهنگ اگر آسیب ببیند هر چقدر در حوزه اقتصاد هم پیش برویم نمی توانیم رضایت جامعه را جلب کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha