۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84829232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد

مشهد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت:  بدون شک با تورم فعلی با پرداخت تسهیلات ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد.

به گزارش ایرنا، رضا سلم‌آبادی در حاشیه بازدید از دو واحدی تولیدی در شهرک صنعتی کاشمر به همراه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اظهار داشت: فقر موجود در خانواده‌های مجموعه کمیته امداد بیشتر زنانه است که درحال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه در خانواده‌های کمیته امداد بار تکفل بالاست، بیان کرد: نمی‌توانیم به زنان مطلقه، یا فوت سرپرست یا آنهایی که متارکه کرده‌اند، تسهیلاتی بدهیم و بخواهیم دور از فرزند و خانواده مشغول به کار شوند، بدون شک در مسائل تربیتی خانواده مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی تصریح کرد: از ۸ چالشی در حوزه اقتصادی خانواده‌ها در کشور یکی از آنها وام و اشتغال است، نمی‌شود فقط گفت که نبود اشتغال عامل همه مشکلات است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ کار را در جامعه ارتقاء داد، افزود: اگر انواع آموزش‌ها را هم ارائه دهیم و تسهیلات و ... بدهیم اما فرهنگ را ارتقاء ندهیم اتفاق خاصی شاید نیافتد، در حال حاضر فرهنگ عمومی جامعه زنده و احیاء نیست.

سلم‌آبادی تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ کار را در کشور زنده و احیاء نکنیم و به سمت کار و تلاش نرویم شاهد فقر خواهیم بود.

وی افزود: آنچه اکنون در کشور مشکل‌ساز شده اینکه بسیاری به دنبال کار راحت هستند در کاریابی‌ها بسیار فرصت شغلی خالی داریم.

وی ادامه داد: در کاشمر ۱۲۶۳ خانوار اشتغال پذیر و ۷۵ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد کوهسرخ سالمند هستند و ۲۵ نفر دیگر افراد در سن کار، دانش‌آموز، دانشجو و بیمارانی هستند که قادر به کار کردن نیستند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha