۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 84829480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 84829480
تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

تهران-ایرنا- آلبوم‌های موسیقی «ماروش در آمالگا»، «رویا به پیش»، «تیغ و ترانه»، «نوبت لیلی»، «هوای کوچه» و قطعه‌های «در آن چشم‌ها»، «یاد چشم تو می‌افتم» و «بهانه» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، آلبوم موسیقی ماروش در آمالگا به آهنگسازی سیاوش کامکار و دارمر مارتین شامل هفت قطعه موسیقی؛ ماه مون، شتر، تحریر، مهربانی، الحمبرا، گرین دشت و حالش است.

سیاوش کامکار (سنتور)، دارمر مارتین (درامز)، تییس ون زوتفن (باس)، مارک آلبان لوتز (فلوت) و بهروز زندی (سینتی سایزر و صدا) نوازندگان و هنرمندان این اثر هستند.

آنتوان پوتز (میکس و مسترینگ) و مارتین ون لایپسیگ (گرافیک) از دیگر عوامل آلبوم ماروش در آمالگا هستند، این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری آوای ساز خورشید منتشر شده است.

ماروش یک گروه موسیقی تلفیقی/جاز فیوژن است که توسط سیاوش کامکار نوازنده سنتور در تهران، ایران و درامر مارتین سوتربروک با نام مستعار درامر مارتین در اوترخت، هلند رهبری می‌شود.

این دو هنرمند بیش از ۲ سال است که بر روی نخستین آلبوم، ماروش در آمالگا با یکدیگر همکاری می‌کنند که عنوان آن یک بازی با کلمات به معنای در همجوشی است. این آلبوم شامل تلاقی موسیقایی تلفیقی جاز غربی و موسیقی سنتی ایرانی است که با تأثیرات پاپ، پراگرسیو راک و رقص غنی شده است. نقش نامتعارف سنتور ایرانی در این اثر منحصر به ‌فرد است.

تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

«رویا به پیش»

آلبوم موسیقی رویا به پیش نخستین آلبوم رسمی سهراب و گروه شامل ۱۱ قطعه موسیقی؛ راهنمای مسافران رویا، کافه گرد، رویا به پیش، آسمون سرخ، میلاد یک برج، همه چیز من، شاید خورشید، آخرین روز دنیا، شیشه تار (یک مرثیه)، دنیای آبی و به آن شب زیبا به آرامی وارد نشو است.

رویا به پیش اثری مولتی ژانر با پایه آلترناتیو راک است که در ۱۱ قطعه متفاوت، به زندگی هنرمندان و احساسات متفاوت آنان می‌پردازد.

نوازندگان؛ سهراب کرم رودی (خواننده و گیتار الکتریک)، پوریا فیروزی (پیانو و سینتی سایزر)، محمد علیزاده (گیتار بیس)، جواد چریکی (گیتار الکتریک)، علی زارع رفیع (درامز)، هومن رضایی (گیتار آکوستیک) و هنرمندان میهمان؛ پدرام نیک‌نفس (خواننده قطعه کافه گرد) و نیما رمضان (گیتار الکتریک قطعه شاید خورشید نیکی امیری (همخوان قطعه آسمون سرخپانیذ خوش‌نیک (همخوان قطعه آخرین روز دنیاسهراب کرم رودی، محمد علیزاده و پوریا فیروزی (تنظیم‌کننده) از عوامل این آلبوم هستند.

ترانه‌سرایان: سهراب کرم رودی (قطعات کافه گرد و میلاد یک برج با همراهی علی اسدی خمامی)، سهراب کرم رودی (میکس) و حامی حقیقی (مسترینگ)، پانیذ خوش نیک (عکاس) و علی آسترکی (طراحی جلد آلبوم) از دیگر عوامل آلبوم رویا به پیش هستند.

این آلبوم با شماره مجوز ۱۴۰۱-۱۳۵ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نشر و پخش جوان منتشر و عرضه شده است.

تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

سهراب و گروه (Sohrab and the band) کار خود را از فروردین ۱۳۹۶ با بازنوازی و تنظیم مجدد قطعات ماندگاری از موسیقی جهان از هنرمندانی مانند Pink Floyd ،Radiohead ،Daft Punk و Bob Dylan آغاز کرد و در کنار آن به کار بر روی قطعات ساخت خود هم پرداخت. در مرداد سال ۱۳۹۶ سهراب و گروه برای نخستین بار روی استیج تئاتر مستقل رفتند و در قالب برنامه شب شنبه‌ها به اجرا پرداختند. یکسال بعد نیز در شهریور ۱۳۹۷ در سالن پردیس پلاتین اجرایی کوچک داشتند.

«تیغ و ترانه»

آلبوم تیغ و ترانه با خوانندگی هامان (محمد وافری) و آهنگسازی و تنظیم محمدرضا چراغعلی شامل ۱۰ قطعه موسیقی؛ تیغ و ترانه، دختر گیسو حنا، خاتون خانه و غزل، نت‌های سرگردون، شب ممنوع، کافه، آخرین آواز عقاب، عبور، سفر، تیغ و ترانه (دئوت فلوت پیانو و آواز) است. ترانه‌های این آلبوم از سروده‌های هامان است.

ارسلان کامکار، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی (ویلن)، مسعود نوروزی (ویلن، ویلن آلتو)، عماد نکویی (ویلن آلتو)، کریم قربانی، مهرداد عالمی (ویلنسل)، ناصر رحیمی (فلوت سی و فلوت آلتو)، حسن فراهانی (ترومپت)، فرشاد شیخی (هورن)، فیروز ویسانلو (گیتار آکوستیک)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک) و محمدرضا چراغعلی (پیانو و سینتی سایزر) نوازندگان آلبوم تیغ و ترانه هستند.

میکس و مسترینگ اثر برعهده ایمان حجت بوده است، تیغ و ترانه توسط ابتکار نو با شماره مجوز ۱۷۲۸-۱۳۹۸ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

در آلبوم تیغ و ترانه برای قطعه‌های کافه و تیغ و ترانه دو موزیک ویدئو نیز ساخته شده که در این کلیپ ویدئوها همکاری با چندتن از سینماگران و هنرمندان بین‌المللی سینما و تئاتر نیز از ویژگی‌های قابل توجه این آلبوم است.

هامان از خوانندگان سبک پاپ - کلاسیک است، وی سال ۱۳۸۱ نخستین آلبوم موسیقی خود را با عنوان ماهی سیاه منتشر کرد و در دهه هشتاد اجراهای متعددی از آثارش را با ارکستر کلاسیک ایرانمهر به روی صحنه برد.

تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

«نوبت لیلی»

آلبوم موسیقی متن سریال نوبت لیلی با آهنگسازی بامداد افشار و آسو کهزادی (آهنگساز میهمان) شامل ۱۶ قطعه موسیقی در سبک ساوند ترک؛ کاروان لیلی، نوبت واپسین، ممکن (نسخه‌ سینمایی)، درخت نخستین، گلباد، شهر مدهوشان، بوالعجب کاری، برقص (نسخه‌ سینمایی)، بانوی حصاری، قیروان، سیگان، تیغ، نغمه ناجور، بی‌رخ، بی‌رویا (نسخه‌ سینمایی) و شهر آینه است.

آسو کهزادی (ویلن، ویولن آلتو، پیانو)، نیوشا قربانی (آواز، ویولنسل)، پویا شمالی (گیتار باس، گیتار)، امید سعیدی (نی‌انبان، اُکارینا)، سنتور، چنگ رومی (نیلوفر قربانی)، میلاد کاظمی (ویولن)، پدرام سلیمانی (قاشقک، پرکاشن)، آرش والی (پرکاشن)، کیوان جولایی (دیجیریدو، ترومبون) و عرفان عاصمی‌نژاد (آوازهای شمنی) از نوازندگان و هنرمندان این آلبوم موسیقی هستند.

تنظیم‌ آلبوم موسیقی متن سریال نوبت لیلی برعهده بامداد افشار بوده، ضبط و میکس اثر در استودیو اتاق انجام شده و توسط انتشارات آوا خورشید منتشر شده است.

در معرفی این اثر آمده است: «گوسان‌ها قصّه‌پردازانی موسیقی‌دان و بدیهه‌سرا بودند که از قدیم‌ترین زمان در میان اقوام ایرانی، داستان‌های پهلوانی و گاهی حماسیِ عشقی را به صورت نمایشی همراه با بازی‌ها و بیشتر به نظم نقل می‌کردند.»

تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

سریال نوبت لیلی در ژانر عاشقانه، فانتزی، معمایی و درام به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی محصول سال ۱۴۰۱ در شبکه نمایش خانگی است، مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نویسندگی این سریال را بر عهده داشته‌اند.

حمید فرخ‌نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، امین شعرباف، لادن مستوفی، گوهر خیراندیش، مینا جعفرزاده، مهران غفوریان و مسعود کرامتی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

در خلاصه داستان سریال نوبت لیلی آمده؛ لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های موازی بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.

«هوای کوچه»

آلبوم موسیقی هوای کوچه با آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم رضا فانید رهبر سابق ارکسترهای ایستگاه و کنسرتانت شامل ۱۰ قطعه؛ (اونا کی‌ین (دکلمه)، اونا کی‌ین، جونباز (دکلمه)، جونباز، مردم (دکلمه)، مردم، گیر(دکلمه)، گیر، دنیای پرنده‌ها (دکلمه) و دنیای پرنده‌ها) است که در سبک‌های مختلفی از جمله امبینت، راک، کلاسیک و... و تلفیقی از این موسیقی‌ها ساخته شده است.

اشعار این اثر از کتابی با همین نام سروده هیوا مسیح انتخاب شده و دکلمه قطعات نیز توسط این شاعر انجام شده است. عادله لطفی در تمامی قطعات آلبوم به تکنوازی ویولا پرداخته و میکس و مسترینگ آثار نیز برعهده امید نیک‌بین بوده است. 

آلبوم هوای کوچه در مجموعه شهر صدای پارسیان ضبط و توسط موسسه نغمه‌پردازان بهنام منتشر شده است.

تازه‌های موسیقی: «ماروش در آمالگا» تا «بهانه»

«در آن چشم‌ها»

قطعه موسیقی در آن چشم‌ها با شعری از حسین منزوی، آهنگسازی سیاوش ولی‌پور و خوانندگی علیرضا قربانی منتشر شد. سیاوش ولی‌پور (سنتور)، سامان صمیمی (کمانچه، کمانچه آلتو)، امیرفرهنگ اسکندری (عود) و زکریا یوسفی (سازهای کوبه‌ای) نوازندگان این قطعه موسیقی هستند.

آرش پاکزاد (میکس و مسترینگ) و محمد یعقوبخانی (کاور و موشن) از دیگر عوامل قطعه موسیقی در آن چشم‌ها هستند. این اثر در استودیو نیما - حسام ناصری ضبط و توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ اشتیاق منتشر شده است.

«یاد چشم تو می‌افتم»

قطعه موسیقی یاد چشم تو می‌افتم با شعری از علی‌اکبر یاغی‌تبار، آهنگسازی و خوانندگی محسن چاوشی و تنظیم رضا فوادیان منتشر شد. عادل روح‌نواز (نوازنده گیتار الکتریک) و مهدی کریمی (میکس و مسترینگ) از دیگر عوامل این اثر هستند.

یاد چشم تو می‌افتم تیتراژ سریال عقرب عاشق محصول سال ۱۴۰۰ شبکه نمایش خانگی است که تابستان امسال پخش آن آغاز شده است، این سریال در ژانر درام، علمی، تخیلی و فانتزی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق و نویسندگی امین محمودی و حامد افضلی ساخته شده است.

در خلاصه داستان عقرب عاشق آمده است: «بهداد می‌میرد. او را در سردخانه می‌گذارند. همه چیز برای او و اطرافیانش تمام می‌شود. مدتی بعد او سر حال و سر زنده در خیابان‌های تهران به دنبال خون می‌گردد، خونی برای عقرب….» محمدرضا فروتن، آرمان درویش، آتنه فقیه نصیری؛ شقایق فراهانی و سیاوش خیرابی از جمله بازیگران این سریال هستند.

«بهانه»

قطعه موسیقی بهانه با ترانه‌ای از سجاد عزیزی آرام، آهنگسازی و تنظیم محمدرضا چراغعلی و خوانندگی پارسا اصفهانی منتشر شد.

محمدرضا چراغعلی (پیانو و سازهای الکترونیک) و حسن اکبریان (ارکستر سازهای زهی، ویلن، ویلن آلتو، ویلونسل) نوازندگان این قطعه موسیقی هستند، میکس و مستر اثر توسط محمدرضا چراغعلی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha