استاندار یزد: حمایت از حوزه‌های علمیه و تقویت آنها در دستور کار قرار دارد

یزد- ایرنا- استاندار یزد به نقش و تاثیرگذاری ویژه و برجسته حوزه‌های علمیه در مدیریت مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: حمایت از حوزه‌های علمیه و تقویت آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه یزد، مهران فاطمی در نشست بررسی مسائل مرکز مدیریت حوزه علمیه استان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز تعلیم اسلام و معارف قرآنی، نبوی و علوی است افزود: ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه های علمیه بر خود فرض می‌دانیم فعالیت‌های این مجموعه بزرگ، ارزشمند و تاثیرگذار را تقویت و از آنها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز تعلیم اسلام و معارف قرآنی، نبوی و علوی است ادامه داد: آیات و احادیث موجود درباره علما نشان دهنده رسالت سنگین علما و حوزه‌های علمیه در تعهد به عمل و تحقق احکام اسلامی است.

این مسئول با اشاره به جایگاه ویژه حوزه‌های علمیه نزد امام خمینی (ره) تصریح کرد: حضرت امام (ره) در باب اهمیت تاسیس حوزه علمیه قم می‌فرمایند که تاسیس حوزه علمیه قم در زمان‌های گذشته، کم اهمیت‌تر از تاسیس جمهوری اسلامی در ایران امروز نبوده است.

فاطمی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری ویژه و برجسته حوزه‌های علمیه در امر مدیریت مسائل فرهنگی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که ‹العلماء ورثه الانبیاء: علماء وارثان انبیاء هستند›، از طرفی در آیه ۲۵ سوره حدید آمده است که “لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا… لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط”، که این موضوع به خوبی مبین رسالت سنگین علما و حوزه های علمیه در “تعهد به عمل” و “تحقق احکام اسلامی” است.

استان یزد بیش از ۴۰ حوزه علمیه و پنج هزار طلبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha