امام‌جمعه موقت شاهرود: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با پوتین و اردوغان برای همه راهگشا است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود گفت: محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه برای هر سه کشور راهگشا است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسنیه مدرسه قلعه این شهر اظهار داشت: گرچه سفر رییس جمهور آمریکا جو بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان و نیز سفر پوتین و اردوغان به ایران بازتاب‌های گوناگونی داشت اما آنچه که برای ما مهم است، توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران کشورهای میهمان است.

وی با اشاره به محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اردوغان، افزود: لزوم افزایش همکاری ایران و ترکیه، تأکید بر اختلاف افکنی رژیم صهیونیستی بین جوامع اسلامی، ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر حرکت عمیق فلسطینی‌ها و ضرورت حفظ وحدت اسلامی در برابر سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان از جمله بیانات ایشان بود.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب حمله ترکیه به سوریه پیش از اینکه به ضرر سوریه باشد به ضرر ترکیه است، یادآور شد: ایشان همچنین با حمایت از الحاق دوباره قره باغ به آذربایجان تأکید کردند اگر مرز میان ایران و ارمنستان بسته شود، سکوت نخواهیم کرد.

نظری اضافه کرد: ضرورت همکاری روزافزون ایران و روسیه، مخالفت غربی‌ها با روسیه قوی و نیز ضعیف شدن آمریکا و غرب هم از جمله موارد مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با پوتین بود.

وی در بخش دیگر خطبه‌های این هفته به پرسشی اشاره کرد که در هفته‌های پیش از تریبون نماز جمعه و خطاب به مسوولان استانی و شهرستانی درخصوص حل مشکل آب شهرستان شاهرود مطرح کرده بود.

امام جمعه موقت شاهرود بیان کرد: پرسشی طرح شده بود که آیا امکان ایجاد سد برای حل مشکل کم آبی شاهرود وجود دارد؟

وی افزود: در دیدارهای جداگانه استاندار سمنان از تشکیل تیمی برای ارزیابی این موضوع خبر داد و فرماندار شاهرود نیز بر پیگیری راهی برای حل این مشکل تأکید کرد.

اشاره به روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای و تأکید بر لزوم مهارت آموزی در کنار تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و همچنین تشکیل هیأت اندیشه ورز و مجمع نخبگانی بسیج در شهرستان شاهرود، گرامیداشت سالروز برپایی نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب و همچنین گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد، از دیگر موارد مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود بود.

در نماز جمعه این هفته میز خدمت اداره بهزیستی، محیط زیست و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha