۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84829648
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میزان باسوادی در سبزوار از میانگین کشوری بالاتر است

سبزوار- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: هم اینک نرخ با سوادی در این شهرستان ۹۷.۸ درصد است که این میزان ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ولی الله حسینی روز جمعه در نشست قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار افزود: روند رشد باسوادی جمعیت هدف در سبزوار با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نخستین  قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار به منظور خدمت به مناطق محروم با رویکرد عدالت تربیتی و آموزش برابر برای دانش آموزان مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهر تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد این قرارگاه جهادی، عدالت گستری در عرصه تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی، افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از اهداف تشکیل قرارگاه جهادی است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: نقش اصلی این قرارگاه جهادی نیازسنجی، امکان سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های شهرستان برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی ادامه داد: پوشش دانش آموزان محروم حاشیه شهر،  شناسایی و معرفی زمین‌های آموزشی جهت احداث آموزشگاه توسط خیران نیکوکار،  پیش بینی فضاهای جدید آموزشی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دیگر اهداف قرارگاه جهادی آموزش و پرورش سبزوار است.

بیش از ۵۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار مشغول تحصیل هستند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha