۱ مرداد ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبر: 84829662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اراده‌ای برای تحولی بنیادین در آموزش و پرورش هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - چندین سال بود که اوضاع تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس استان به خط قرمز رسیده بود و مطالبه فرهنگیان به گلایه‌ای بی‌سابقه بدل شده بود اما با همراهی، همدلی و اراده استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، زمینه ایجاد تحولی اساسی در این حوزه فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، پرواضح است که خروجی جلسات مدیران ارشد استان برای مردم، اصحاب رسانه، مطالبه گران و فعالان اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و اینک برآیند نشست استاندار هرمزگان با مدیرکل آموزش و پروزش و مسوولان وزارتی و همچنین حمایت نمایندگان مجلس در تجهیز کامل درمانگاه فرهنگیان و تامین تجهیزات آزمایشگاهی مدارس نمود عملی پیدا می‌کند.

ازطرفی ایجاد و تاسیس هنرستان‌های همجوار صنعت فولاد، پالایشگاه ، معدن ، شیلات و سایر صنایع برای نخستین بار در سطح استان هرمزگان با رویکرد پیوند صنعت با آموزش و پرورش و آشنایی دانش‌آموزان با تحصیل در کنار صنعت، گامی موثر در راستای تربیت نیروی انسانی و ارتقای میزان اشتغال در این استان به شمار می‌رود، بنابراین تهیه تجهیزات هنرستانی و بهسازی باشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت و استخر فرهنگیان نیز در آستانه بازگشایی است.

جذب اعتبارات لازم برای تحقق این برنامه‌ها در سایه عزم راسخ استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش برای بهبود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و پیرو آن‌ پیشبرد فرایند آموزشی در سطح استان به‌عنوان یک مطالبه فراگیر در سایه دولت سیزدهم است.

 همچنین حمایت همه‌جانبه پالایشگاه نفت بندرعباس از مجموعه آموزش و پرورش هرمزگان،برای همیشه در اذهان خواهد ماند و از این همکاری و همبسنگی به نیکی یاد خواهد شد چراکه تمامی این برنامه‌ها برای کاهش مشکلات کهنه مردم این دیار درحال انجام است.

قطعا پای کار آمدن بنگاه‌های اقتصادی برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، نقطه عطفی در پیشرفت و آبادانی استان هرمزگان است و این، یکی از راهبردهای مدیریت عالی استان در راستای ایجاد انگیزه و افزایش روحیه امید و نشاط در بین جوانان محسوب می‌شود.

این است که نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های نمازجمعه تاکید کرد: هر چه در خصوص چالش بیکاری در استان هرمزگان تفکر می‌کنیم، در نهایت به یک نقطه می رسیم و آن هم این است که بیشتر از هر چیزی نیازمند افزایش و کسب مهارت جوانان این استان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده همچنین ضمن تاکید بر این نکته که جوانان باید مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار، کسب کنند، افزود: امروز ما نیازمند پرورش نیروی متخصص و کارآموزهای ماهری هستیم.

اخبار مرتبط