امام جمعه آستارا: تکمیل راه آهن رشت-آستارا باعث رونق اقتصادی منطقه می شود

آستارا - ایرنا - امام جمعه آستارا گفت: تکمیل راه آهن رشت-آستارا باعث رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی پایدار می شود و باید نسبت به اجرای آن اقدامات لازم توسط دستگاه های متولی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نمازجمعه آستارا در مصلی با اشاره به سفر اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان و دیدارهای ایشان با رهبر معظم انقلاب به اهمیت تقویت روابط سه کشور و مقابله با نفوذ آمریکا و غرب اشاره کرد و افزود: تکمیل خط راه آهن آستارا – رشت جهت اتصال ریلی دو کشور و توسعه ترانزیت بین المللی از مهمترین مطالب بیان شده در این سفر بود که امیدواریم با پیگیری های مسئولان شهرستان و استان به ویژه نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر محقق گردد.

وی ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در جشن های عید سعید غدیر خم به ویژه برپایی مهمانی ده کیلومتری در خیابان ولیعصر(عج) تهران و مشارکت سه میلیون نفری مردم در این جشن از حضور با شکوه مردم و اهالی خوب آستارا در جشن ها و برنامه های عید سعید غدیر تشکر کرد و افزود: بزرگترین پیام حضور مردم در این برنامه ها بیان عشق و علاقه به ساحت مقدس ائمه اطهار و نیاز جامعه به نشاط و شادی حلال است که باید آن را برای مردم فراهم کرد.

امام جمعه آستارا با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: نمازجمعه به عنوان پل ارتباطی بی واسطه بین مردم و مسئولان و گوش شنوای مردم و زبان گویای آنان دربیان کاستی ها و مشکلات است.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران ستاد نمازجمعه آستارا، اظهار داشت: خدمت به نماز جمعه خدمت در سنگر جهاد تبیین و روشنگری حقایق است که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فریضه مهم بیان شده است تا جامعه در تشخیص حقیقت دچار شبهه و انحراف نشود.

باقری ارومی با گرامیداشت ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش فنی وحرفه ای، توسعه آموزش های کاربردی را عامل مهمی در توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق تربیت نیروی کار متخصص دانست و گفت: مرکز فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا نیز با بهره مندی از اساتید مجرب و امکانات مجهز، بستر مناسبی برای کارآفرینی و تربیت جوانان جویای کار می باشد.

امام جمعه آستارا با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سید الشهداء گفت: شکوه عزاداری ها بیانگر اوج ارادت و علاقه مردم نسبت به اهل بیت (ع) است اما ایجاد مزاحمت برای مؤمنان امری حرام و مستلزم حق الناس است بنابراین عزاداری ها به گونه ای باشد که موجب ناراحتی مؤمنان نگردد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha