۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶
کد خبر: 84829816
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

«رقابت در خدمت» فرصتی برای پاسخگویی مسوولان قم

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶
کد خبر: 84829816
«رقابت در خدمت» فرصتی برای پاسخگویی مسوولان قم

​قم-ایرنا- اجرای طرح«رقابت در خدمت» در نماز جمعه قم و دیدار مستقیم و پیگیری بدون واسطه مشکلات و مطالبات با استقبال مطلوب مردم قم همراه شده است.

به گزارش ایرنا، میزهای خدمت دستگاه های مختلف اجرایی هر هفته یک ساعت قبل از آغاز نماز عبادی سیاسی جمعه قم می شود و در قالب آن مدیران و معاونان هر دستگاه با حضور در مکان مصلی قدس بصورت مستقم و چهره به چهره در جریان مطالبات، مشکلات و پیشنهادات شهروندان در حوزه کاری خود قرار می گیرند.

برپایی میز خدمت در قالب طرح رقابت در خدمت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان که از سه سال گذشته در قم آغاز شده فرصتی ایجاد کرده تا افرادی که به هر دلیل امکان مراجعه به ادارت را ندارند و فارغ از بروکراسی های آزاردهنده دستگاه های اجرایی بصورت مستقیم نظرات و مشکلات خود را با مدیران و مسوولان مختلف در میان بگذارند.

«رقابت در خدمت» فرصتی برای پاسخگویی مسوولان قم

تجربه موفق میز خدمت در قم همراه با تعمیم و گسترش خدمت رسانی و مردمی سازی دولت، ارتباط بدون واسطه و مستقیم، آگاهی از مشکلات و گیر و دارهای بی مورد اداری و همچنین پاسخگویی و رسیدگی سریع تر به مطالبات مردمی شده است.

این قبیل از ارتباطات چهره به چهره و مستقیم مسوولان با مردم جلوه دیگری از احترام به حقوق شهروندی و عمق بخشی به نزدیکی بیشتر دولت و شهروندان است، در قالب این میزهای خدمت همچنین برخی از سوء برداشت های احتمالی و موانع پیشبرد اهداف و وعده های دولتمردان تحلیل و با مردم در میان گذاشته می شود که در افزایش و تقویت سرمایه اجتماعی نقش بسزایی ایفا می نماید.

«رقابت در خدمت» فرصتی برای پاسخگویی مسوولان قم

با وجود اینکه زمان زیادی از ایده برپایی میز خدمت در نمازهای جمعه نگذشته و شیوع کرونا باعث ایجاد وقفه حدودا دو ساله در آن شد اما حضور مجدد مدیران و مسوولان و دیدار و گفت وگوی آنها با عموم مردم پس از کنترل نسبی بیماری کووید۱۹ نشانه های امیدوارکننده ای از نزدیکی مطلوب تر بین نظام حمکرانی و مردم را به وجود آورده و هم اکنون هر هفته چند دستگاه اجرایی با برپایی میز خدمت به سوالات و مطالبات مردم پاسخ می دهند.

«رقابت در خدمت» فرصتی برای پاسخگویی مسوولان قم

استقبال مطلوب مردم از طرح" رقابت در خدمت"

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: طرح رقابت در خدمت هر هفته قبل از نماز جمعه قم با مشارکت دست کم سه دستگاه و نهاد مختلف برپا می شود.

حجت الاسلام علی مهدی زاده با تاکید بر استقبال مطلوب مردم از برپایی میزهای خدمت دستگاه ها، ادامه داد: طرح رقابت در خدمت یک ساعت قبل از برپایی نماز جمعه آغاز و تا پایان حضور مردم در مصلی قدس ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه هر هفته طی اطلاعیه حضور دستگاه های مختلف اطلاع رسانی می شود، خاطرنشان کرد: استقبال مردم حاکی از علاقه وافر آنها جهت پیگیری مستقیم مشکلات است و با تاکید آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم این طرح با قدرت ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام مهدی زاده

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha