امام‌جمعه مهریز حضور مستمر مسئولان را در آیین نماز جمعه این شهر خواستار شد

یزد- ایرنا- امام‌ جمعه مهریز گفت: حضور مسئولان در نمازجمعه، مناسب نیست و باید از فرصت اقامه این فریضه و اجتماع مردم برای بررسی مسائل و مشکلات و حل مطالبات شهروندان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در دومین روز از هفته احیای نمازجمعه در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: اینکه برخی مسئولان  در برخی مناسب‌ها به صورت کلیشه‌ای و بخشنامه‌ای به صورت ضعیف در نمازجمعه با این همه اهمیت و قداست شرکت می‌کنند اصلا پذیرفته نیست .

وی اظهار کرد: مسئولان باید از فرصت اقامه نمازجمعه که اجتماع عبادی سیاسی است بیشتر استفاده کنند و با برپایی میزهای خدمت و ارتباطات مردمی در عمل پاسخگویی آحاد مردم و مخاطبان باشند و همانند دولت انقلابی و میدانی و شخص رییس‌جمهوری در کنار مردم قرار گیرند.

امام‌جمعه مهریز اظهار کرد: برپایی میزهای خدمت در نمازهای جمعه باید از حالت صوری و نمایشی خارج شود و واقعا در روزهای جمعه در محل اقامه این آیین بزرگ نظام با حضور مسئولان و کارشناسان گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود و شاهد یک ارتباط بدون واسطه مردم با مسئولان باشیم.

محی‌الدینی بیان کرد: در خطبه‌های نمازجمعه مطالباتی در خصوص اقشار مختلف مردم مطرح می‌شود که انتظار داریم خبرنگاران بی کم و کاست نسبت به انعکاس آن در فضای مجازی و رسانه‌های گروهی برای رسیدن به گوش مسئولان و اقدام مناسب برای حل مسائل اقدام کنند.

وی گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی و مجازی شهرستان باید بدون اغماض نسبت به انتقال مطالبات ائمه جمعه که زبان گویایی مردم هستند رسالت حرفه‌ای و اخلاقی خود را بدون دخل و تصرف انجام دهند که تحقق آن بسیار مشکل گشا و حلال مشکلات مردم است .

امام‌جمعه مهریز حضور مستمر مسئولان را در آیین نماز جمعه این شهر خواستار شد

امام‌جمعه مهریز با اشاره به سالروز اولین اقامه نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی  به فرمان حضرت امام(ره) اشاره و یاد و خاطره شهدای گرانقدر، امام راحل، شهدای محراب را گرامیداشت و افزود: از زحمات و مجاهدت‌های ۲ امام جمعه فقید شهرستان ،حجت الاسلام حسینی‌منش و حجت الاسلام برهان قدردانی می‌کنم.

محی‌الدینی در باب فضیلت و اهمیت نمازجمعه تصریح کرد: در قرآن کریم یک سوره بنام سوره جمعه اختصاص یافته و همچنین خداوند در قرآن کریم می فرماید: در روز جمعه هنگامی که صدای اذان ظهر جمعه به گوشتان رسید به سوی نمازجمعه بشتابید.

وی خاطرنشان کرد: نمازجمعه حج فقرا و نیازمندان است و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ۹۰۰ پایگاه اقامه نمازجمعه در کشور و ۲۷ پایگاه اقامه نمازجمعه در سطح استان دایر است و باید این اجتماع با همکاری مردم و مسئولان بهتر از گذشه برگزار شود.

وی در ادامه به حضور پر رنگ‌تر و باشکوه تر مردم در نمازجمعه شهرستان تاکید کرد و افزود: نمازجمعه به مثابه خار در چشمان دشمنان است بنابراین مردم، مسئولان و خبرنگاران کمک کنند که آیین عبادی سیاسی نمازجمعه باشکوه برگزار شود.

در پایان خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان مطالبات خود در مسائل مختلف شهرستان با امام‌جمعه مهریز مطرح کردند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha