تکمیل طرح‌های بازآفرینی شهری در خراسان‌شمالی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه شهرسازی خراسان شمالی گفت: تکمیل طرح های بازآفرینی شهری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

قاسم قاسمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه های در دست اجرا در این سه شهر در صورت تامین اعتبار تا کمتر از ۲ سال دیگر به بهره بردای می رسد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ برای اجرای ۲۱ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری استان ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

قاسمی ادامه داد: امسال چهار پروژه در محلات بازآفرینی به بهره برداری رسید و مابقی طرح ها نیز در حال اجرا است که از صفر تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اجرای این طرح ها با کمبود اعتبار مواجه است.

وی تصریح کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری خراسان شمالی به کندی پیش می رود و تخصیص قطره چکانی اعتبارات از مشکلات این بخش محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، نبود همکاری مناسب از طرف دستگاه های دخیل به ویژه شهرداری بجنورد را یکی دیگر از مشکلات در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری دانست و گفت: بیش از ۲۰ دستگاه در اجرای طرح های بازآفرینی شهری همکاری می کنند و همین تعدد و جزیره ای کار کردن در کند بودن روند اجرای کار موثر بوده است، ضمن اینکه برخی از دستگاه ها در این زمینه تخصص لازم را ندارند.

قاسمی ادامه داد: هفت طرح بازآفرینی در شهر بجنورد و شهر شیروان و اسفراین هر کدام با ۶ پروژه در حال اجرا است و برای هر کدام از شهرها به ترتیب حدود ۱۲۰ میلیارد ریال، ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۵۱ میلیارد ریال مصوب شده است.    

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است، در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها نیز ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha