۱۰۰ میلیارد ریال برای انتقال زندان مهاباد به خارج از شهر اختصاص یافت

مهاباد - ایرنا - مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای انتقال زندان مهاباد به خارج این شهر اختصاص یافته است.

مجتبی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث زندان جدید در مهاباد با توجه به اینکه در محدوده شهر قرار دارد، با مشکلاتی روبرو بوده و منتظر تعیین مکان جدید آن هستیم.

وی ادامه داد: ۲ زمین در ورودی شهر مهاباد مکان‌یابی شده و در صورت تایید هرکدام تخصیص اعتبار در نظر گرفته ظرف کمتر از یک ماه تحقق خواهد یافت.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده تنها برای شروع و مربوط به مرحله نخست اجرای پروژه زندان جدید مهاباد است و در مراحل بعدی نیز از محل منابع مختلف به آن اعتبار لازم در نظر گرفته خواهد شد.

محمدی بیان کرد: طبق قانون انتقال زندان‌ها و آئین نامه اجرایی آن و نیز قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‌ها مقدمات مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز را از مبادی ذیربط در دستور کار خود قرار داده و امیدوارم با برنامه ریزی صورت گرفته به زودی شاهد تحولات مهم در این زمینه باشیم.

به گزارش ایرنا، زندان مهاباد در هسته داخلی شهر واقع شده و هم اکنون بیش از ۲ برابر ظرفیت خود دارای زندانی است.

اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha