۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84830143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران تا پایان هفته خنک باقی‌ می‌ماند

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84830143
هوای مازندران تا پایان هفته خنک باقی‌ می‌ماند

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید خنک شمالی و کاهش چند درجه‌ای دما، پیش‌بینی کرد که هوای این استان تا پایان هفته جاری همچنان خنک باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که با استقرار جریانات خنک شمالی و تقویت آن، هوای مازندران از امروز تا پایان هفته جاری نیمه ابری تا ابری و با بارش رگبار باران و رعد و برق همراه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از امروز شنبه با ابرناکی آسمان، شرایط برای بارش رگباری در مازندران فراهم می‌شود و از امشب با افزایش ناپایداری‌ها به تناوب تا روز جمعه شاهد بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد با تقویت جریانات خنک شمالی، دمای هوا نیز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای و همچنین مناطق ییلاقی بویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد و و بیشترین میزان کاهش دما را نیز در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای، در گلوگاه شاهد خواهیم بود بگونه‌ای که دمای هوای این شهر از ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با هفت درجه کاهش در روز دوشنبه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مطابق این جدول هرچند که آلاشت با پیش‌بینی ثبت دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین منطقه ییلاقی مازندارن در روز دوشنبه خواهد بود، اما بیشترین میزان کاهش دما در این مدت مربوط به بلده است. دمای هوای این منطقه از ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه کاهش در روز دوشنبه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را نیمه ابری  تا ابری در ارتفاعات با کاهش دما، رگبار پراکنده باران و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز ابری،  در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما ، گاهی با بارندگی،  وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است. دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۴ تا ۲۸ و در ارتفاعات نیز  بین ۱۶ تا ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا  ابری با بارش پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۵ تا ۲۹ و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از روز چهارشنبه تا آخر هفته جمعه در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران همراه است و دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بابلسر با ثبت دمای ۳۱.۵ و کلاردشت با ۲۰.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌‍گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز فردا مواج همراه با باد نسبتا شدید پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha