استارت‌آپ ملی «هنرآرتا» راهی برای ورود به بازارکار نوین فرهنگ و هنر است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل استارت‌آپ استعدادیابی ملی «هنرآرتا» گفت: این استارتاپ باتوجه به روزآمد شدن و تغییر شیوه‌های کسب و کار و گزینش افراد برای ورود به بازار کار، با رویکردی نوین در عرصه فرهنگ و هنر با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات، دانشگاه دامغان و تیم «آرتاآرت» ایران برگزار می‌شود.

شیرین آسیایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استارت‌آپ استعدادیابی ملی «هنرآرتا» سال ۱۴۰۰ در ۲۶ محور اطلاع رسانی و در نهایت در ۱۳ محور فرهنگی و هنری مانند انیمیشن، بازیگری، پوستر، صنایع غذایی، صنایع دستی، گویندگی، نویسندگی، فیلم و مستند برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته در نهایت هفت شبکه کاری مانند نمایش رادیویی، انیمیشن، نویسندگی، گویندگی، گرافیک، نقاشی و طراحی به وجود آمد و هنرآموزان علاقه‌مند در شبکه‌های کاری مشغول به تولید محتوا شدند و ۲ نتیجه مهم تیمی کار کردن و آموزش در حین تولید کار که دستاوردهای بزرگی در آینده رقم می‌زند، حاصل شد.

مدیرعامل استارت‌آپ استعدادیابی ملی «هنرآرتا» گفت: امسال نیز دومین استارت‌آپ استعدادیابی ملی هنرآرتا در ۲ حوزه انیمیشن و گرافیک کار خود را آغاز کرد و در ۹ محور «لوگو»، «پوستر»، «طرح، ایده، فیلم نامه»، «استوری برد، استوری ریل(کارگردانی)»، «طراحی کاراکتر و فضاسازی»، «ریگ تخصصی»، «انیمیت»، «تدوین و صدا گذاری» و «گویندگی و دوبله» برگزار می‌شود.

آسیایی بیان کرد: از علاقه‌مندان دعوت می‌شود که با شناسایی استعداد خویش، با هنرمندان و همکاران هم حرفه خود آشنا شوند تا به طور حرفه‌ای به بازار کار ورود پیدا کنند.

مدیرعامل استارت‌آپ استعدادیابی ملی «هنرآرتا» گفت: این استارت‌آپ یک اتفاق مهم در سطح ملی است که اهداف بلندبالایی برای آن تدبیر شده و نگاه بلندمدت تمام هنرمندان و هنردوستان جامعه هنر است.

مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دامغان نیز با بیان اینکه امروز میزان تاثیر و گستره مخاطبان زبان هنر به ویژه در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به روزآمد شدن شیوه‌های کسب و کار، فعالیت حرفه‌ای در این حوزه علاوه بر خلاقیت، نیاز به تخصص و آموزش نیز دارد و استارت‌آپ استعدادیابی هنرآرتا تلاشی است تا از مسیری همه‌گیر و ساده، استعدادهای نهفته در حیطه‌های مختلف فرهنگی و هنری را شناسایی و حمایت کند.

رضا مرتضوی گفت: این استارتاپ در این رهگذر، با ارائه آموزش‌های تخصصی به افراد برگزیده، فعالیت شبکه‌ای از دانشجویان متخصص را در سطح ملی شکل می‌دهد که در راستای مهارت‌افزایی حین تحصیل، بتوانند با نوآوری‌های خود زمینه مناسب را برای حضور در بازار کار بیابند.
کارشناس فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دامغان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دانشجویان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند که توانمندی و مشارکت آنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی جامعه از کلیدهای مهم پیشرفت کشور محسوب می شود.

محبوبه‌السادات ملک‌جعفریان بیان کرد: یکی از شاخص های نوسازی اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی، مشارکت دانشجویان و نحوه ایفای نقش آنان در ساختارهای اقتصادی است.

وی با بیان اینکه کسب مهارت، اجرای ایده های خلاقانه و اشتغال زایی در شرایط اقتصادی امروز اهمیت بیشتری پیدا کرده است افزود: به همین منظور معاونت فرهنگی دانشگاه دامغان و تیم فرهنگی و هنری آرتاآرت ایران با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم، استارت‌آپ استعدادیابی هنر آرتا را برای تحقق اهداف یاد شده طراحی و اجرا نموده است.

کارشناس فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دامغان گفت: تجربه اولین دوره برگزاری این استارت‌آپ در دانشگاه دامغان اتفاقات خوبی را از نظر مهارت افزایی، ایجاد اشتغال، تیم‌سازی تخصصی ایجاد کرد و مصمم شدیم دومین دوره نیز با توجه به بررسی نقاط قوت و ضعف دوره اول و سعی در برطرف کردن نقاط ضعف برای دومین دوره، به بهترین نحو برگزار شود.

ملک‌جعفریان بیان کرد: استقبال دانشجویان سراسر کشور ازجمله دانشجویان دانشگاه دامغان نشان داد که برگزاری این گونه استارت‌آپ ها مطالبه دانشجویان بوده و طرحی کارآمد و مفید در سطح دانشگاه ها محسوب می شود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha