۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84830885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ طرح اشتغالزا در اشنویه اجرا شد

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبر: 84830885
۵۲ طرح اشتغالزا در اشنویه اجرا شد

مهاباد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ طرح اشتغالزا در این شهرستان اجرا و نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ برابر افزایش داشته است.

سامان چیانه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بیش از ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف پرداخت شده‌ است.

وی اظهار کرد: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه ادامه داد: همچنین طی این مدت شاهد رشد ۲۰ درصدی کمک به ایتام و محسنین تحت پوشش این نهاد در شهرستان هستیم.

چیانه اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از سه میلیارد ریال کمک به حساب ایتام این شهرستان واریز شده که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند که این افراد شامل فرزندان بدسرپرست، سرپرست مجهول الهویه و سرپرست مریض صعب العلاج هستند.

وی بیان کرد:در حال حاضر هزار و ۷۹ حامی نیک اندیش حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین را در این شهرستان برعهده دارند.

هم‌اکنون سه هزار و ۱۲ خانوار با جمعیت بیش از هفت هزار و ۳۰۳ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۶۴ زن و یک هزار و ۷۴۸ مرد سرپرست خانوار هستند.

اشنویه با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha