احتمال وقوع سیل در حوضه آبریز زهره-جراحی

تهران - ایرنا - موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو از احتمال وقوع سیل در حوضه آبریز زهره- جراحی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش‌بینی آب‌وهوا، موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز ‏سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ به شرح زیر پیش‌بینی شده است:

در حوضه‌ آبریز زهره - جراحی و حوضه‌های جنوبی، فلات مرکزی و شرقی و زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب‌غربی از صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۲، وقوع بارشی به مدت ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر در استان‌های‌ سیستان و بلوچستان (نیمه جنوبی)، کرمان (جنوب)، هرمزگان (شمال) و فارس (جنوب و جنوب‌شرق) محتمل خواهد بود.

در حوضه‌ آبریز زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی و فلات مرکزی و شرقی از صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۳، وقوع بارشی به مدت ۴۸ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر در استان‌ سیستان و بلوچستان (به‌خصوص نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.

در حوضه‌ آبریز زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی از ظهر روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۳، وقوع بارشی به مدت ۳۶ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر در استان‌ هرمزگان (به‌خصوص نیمه شرقی و شمال) و  به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر در استان‌ کرمان (به‌خصوص نیمه جنوبی) محتمل خواهد بود.

در حوضه‌ آبریز زهره-جراحی و حوضه‌های جنوبی و زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب‌غربی از بعد از ظهر روز سه‎شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۴، وقوع بارشی به مدت ۱۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر در استان و فارس (جنوب و جنوب‌شرق) محتمل خواهد بود.

بارش‌های فراگیر در نیمه جنوبی کشور (با تمرکز بیشتر در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس) تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت که متعاقبا در خصوص گستره و شدت آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لذاتوصیه می‌شوداقدام های مرتبط با مدیریت سیلاب در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha