اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده غرب جزیره قشم

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از اعزام ۲ گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده غرب این جزیره به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته خبر داد.

احمدنور سرودی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پس از کسب وقوع خبر سه زمین لرزه ۵.۷، ۵.۸ و ۴ ریشتری در خلیج فارس و حوالی بندر خمیر، بندر لافت و کنگ استان هرمزگان و جزیره قشم با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در جمعیت هلال احمر این شهرستان تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا از اعلام شنبه شب مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، سه زمین لرزه ۵.۷، ۵.۸ و ۴ ریشتری خلیج فارس حوالی بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان و بندر لافت جزیره قشم را در ساعت های ۲۰ و ۳۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه، ۲۰ و ۳۹ دقیقه و ۶ ثانیه و ۲۱ و سه دقیقه و ۱۵ ثانیه شامگاه (شنبه اول مرداد ۱۴۰۱) لرزاند.

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها هفت کشته و یکصد و ۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha