۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۷
کد خبر: 84831129
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی آمریکا از امنیت رئیس جمهور اوکراین

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۷
کد خبر: 84831129
نگرانی آمریکا از امنیت رئیس جمهور اوکراین

تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نگران امنیت شخصی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است و به همین دلیل واشنگتن در تامین امنیت او مشارکت دارد.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از "راشا تودی"، جیک سالیوان ادعا کرد: امنیت شخصی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امری است که ما را نگران می‌کند. وی یک رهبر در زمان جنگ است و با دشمنی سرو کار دارد که بی‌رحم است و تقریباً قادر به انجام هر کاری است. 
وی ادامه داد: زلنسکی تمهیدات لازم برای محافظت از خود را انجام می‌دهد. 
سالیوان بدون توضیح بیشتر گفت: آمریکا در تامین امنیت زلنسکی مشارکت دارد. 
پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، آمریکا پیشنهاد خارج کردن زلنسکی از کی یف را مطرح کرد اما رئیس جمهوری اوکراین این پیشنهاد را نپذیرفت. 
به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی روز جمعه اعلام کرد که معاون سرویس امنیت داخلی این کشور را برکنار و چندین رئیس جدید منطقه‌ای را برای این سازمان منصوب کرده است. 
رئیس‌جمهور اوکراین اواخر روز یکشنبه گذشته هم در دو فرمان‌ اجرایی رئیس سازمان امنیت و دادستان کل این کشور را برکنار کرد. 
دستور برکناری ایوان باکانوف رئیس سازمان امنیت اوکراین و ایرینا وندیکتوا دادستان کل این کشور در تارنمای رسمی ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد. 
ولودیمیر زلنسکی بامداد دوشنبه در توضیح دستور خود برای برکناری رییس سازمان امنیت و دادستان کل این کشور گفت که بیش از ۶۰ دادستان و کارمند سازمان امنیت علیه اوکراین فعالیت می‌کنند. 
رئیس جمهور اوکراین بارها ادعا کرده است که افرادی به دنبال ترور او هستند. مقامات اوکراینی نیز بارها روسیه را متهم به برنامه ریزی برای قتل زلنسکی کرده‌اند اما مسکو این اتهامات را رد می‌کند و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در ماه آوریل گفت که زلنسکی «رئیس‌جمهور اوکراین است» و روسیه خواهان حضور او در میز مذاکره و توافق در مورد شرایط صلح است. 
 


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha