۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84831221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروازهای فرودگاه بجنورد ۴۷ درصد کاهش یافت

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 84831221
پروازهای فرودگاه بجنورد ۴۷ درصد کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۹۶ سورتی پرواز در مسیر تهران - بجنورد در چهار ماهه نخست سالجاری در این فرودگاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد کاهش یافت.

محمدابراهیم قدمگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ سورتی پرواز و در سال ۹۹ هم ۵۸ سورتی پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد انجام شده بود.

وی تصریح کرد: زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود قطعات ناشی از تحریم ها و نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها محسوب می شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد افزود: سال گذشته ۱۲ پرواز هفتگی رفت و برگشت از بجنورد به تهران از طریق این فرودگاه انجام می شد که در هفته های اخیر به چهار پرواز در هفته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پروازهای این فرودگاه توسط شرکت‌ آسمان، ماهان و ایران ایر انجام می‌شود اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و هفت نفر با ناوگان هوایی جا به جا شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال هفت هزار و ۴۴۱ بود.

به گفته قدمگاهی؛ در این مدت ۳۸ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم بار نیز با ناوگان هوایی جا به جا شد.

به گزارش ایرنا،  استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

پارسال ۶۹۶ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که این تعداد پرواز در کارنامه این فرودگاه از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت یکهزار و ۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha