نماینده تربت حیدریه صرف سهم حقوق دولتی معادن خراسان رضوی را در همین منطقه خواستار شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از دیوان محاسبات خراسان رضوی درخواست شده تا ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به منظور ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستانی که معدن در آن واقع شده هزینه شود.

به گزارش ارسالی روز یکشنبه از دفتر روابط عمومی نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی، محسن زنگنه افزود: بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن و اصلاحات بعدی آن، ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن بایستی به اعتبارات استان اضافه و تمام اعتبار یاد شده صرف امور یاد شده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ارقام درآمدی، ماده ۲۵ همان قانون و نیز تا یک درصد جبران زیان‌های زیست محیطی نیز به این رقم افزوده می‌شود.

عضو ناظر شورای عالی معادن خراسان رضوی گفت: از دیوان محاسبات استان درخواست کردیم تا گزارش کاملی از درصد و میزان ریالی حقوق دولتی اخذ شده از معادن به تفکیک هر معدن و شهرستان مربوطه و نیز واریز سهم ۱۵ درصد قانون فوق و هزینه کرد آن در ۱۰ سال گذشته تهیه و در اختیار قرار گیرد.

زنگنه افزود: نظر به کثرت معادن استان، محرومیت زیاد شهرستان‌ها و نیز تاکیدات قانون برنامه ششم و قوانین بودجه ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ این گزارش از اهمیت زیادی برخوردار است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha