بالندگی ققنوسان شاهرودی با برتری در مسابقات عملیاتی - ورزشی کشور

شاهرود - ایرنا - شهرداری شاهرود سه روز پیاپی میزبان ۱۲ تیم ورزشکار در مسابقات عملیاتی - ورزشی آتش نشانان منتخب از سراسر کشور بود که این دوره از مسابقات در چهار بخش با بالندگی ققنوسان شاهرودی و کسب رتبه نخست در کشور به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، شور و نشاط و پویایی سه روزه در استادیوم تختی قصه‌ای دیگر را از میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود ثبت کرد.قصه‌ای که این‌بار نقش آفرینانش ققنوسان منتخب کشور بودند و می‌رفتند تا توان بالای عملیاتی و آمادگی جسمانی بی مثالشان را فارغ از هر گونه رنگ و ریایی به تصویر بکشند؛ چرا که قصه ققنوسان آتش نشان قصه تلاش و تعهد، شایستگی و ایمان، ایثار و فداکاری است.

آنجا که در گوشه گوشه شهرهای ایران زمین حادثه‌ای اتفاق می‌افتد و این جوانمردان بی ادعا پا در میدان گذاشته و با چشم پوشی از جان خود، قصه‌ساز کمک به هم نوع شده و با جان و دل ایثار و فداکاری را آگاهانه به تصویر می‌کشند.

استادیوم تختی شاهرود این بار شاهد قدوم ابَرمردانی بود که در عرصه ایمنی، نجات حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند، اما به دلیل وقفه در مسابقات رسمی و گسترش کووید- ۱۹ فارغ از ادعایشان شایسته در انجام تکالیفشان تلاش کردند و برای حفظ جان هم نوعانشان پیشگام بودند.

آتش نشانان سه روز پیاپی با همان شور و شوق و نشاطی که وارد قاره کوچک (شاهرود) شده بودند خستگی‌ناپذیر در تمام بخش‌های مسابقه به رقابت پرداختند و در آخر نه با به رخ کشیدن ادعایشان بلکه با تواضع و فروتنی دوچندان از ورود در جهت خدمت بی‌منت به هم نوعانشان شاهرود را ترک کردند و این تازه آغاز قصه و حکایتی است که داستانش با تمام داستان‌های دنیا فرق دارد، چرا که راویانش و نقش آفرینانش از جنس و خاکستری دیگر هستند...

به سراغ نقش آفرینان این رشته ورزشی در عرصه کشور و بین الملل می‌رویم تا نظرتشان را در برگزاری این دوره از مسابقات به ثبت برسانیم.

بالندگی ققنوسان شاهرودی با برتری در مسابقات عملیاتی - ورزشی کشور

سطح مسابقات عملیاتی - ورزشی آتش نشانان منتخب کشور بالا بود

کاپیتان سابق تیم ملی آتش نشانی و رئیس انجمن ورزش آتش نشانان کشور سطح این دوره از مسابقات را بالا دانست و افزود: با وجود اینکه به دلیل شیوع و گسترش کووید- ۱۹ فاصله زیادی در برگزاری مسابقات رسمی در کشور به وجود آمده بود اما ورزشکاران آتش نشان ثابت کردند این مشکلات هیچ گونه تاثیری بر روحیه و توان جسمی آنان نداشته است.

مرتضی پستچی با بیان اینکه شهر شاهرود با میزبانی بی‌نقص نشان داد، می‌تواند از این پس میزبان مسابقات رسمی در کشور باشد، گفت: به طور یقین این عملکرد بالا و خوب نشان از توانمندی نیروهای آتش نشانی شاهرود در تمام زمینه‌های جسمانی و روحی است.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای توانمندی آتش نشانان کشور در ارائه خدمات بهینه به مردم دانست و ابراز داشت: خدمت به مردم اساس و هدف والای این رشته عملیاتی- ورزشی است.

تقویت روحیه آتش نشانان موجب احساس امنیت در مردم می‌شود

رئیس هیات داوران انجمن ورزش آتش نشانان کشور با اشاره به اینکه تقویت روحیه آتش نشانان در ایجاد امنیت و آسایش مردم تاثیرگذار است، گفت: مسابقات آتش نشانان با وقفه طولانی برگزار شد با این وجود، شاهد روحیه بالا و توان عملیاتی خوب در آتش نشانان کشور بودیم.

محمد علیزاده با بیان اینکه آتش نشانی از مشاغلی است که نیاز به مهارت‌های لازم و آمادگی جسمی و روحی بالایی دارد، ابراز داشت: تعامل و همدلی آتش نشانان در این دوره از مسابقات مثال زدنی بود.

وی سطح این دوره از مسابقات را بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات موجب شد بعد از مدتها آتش نشانان از شهرهای مختلف اطلاعات و تجربیاتشان را به اشتراک گذاشته و بعد از این نسبت به آمادگی بیشتر و توانمند کردن سطح عملیاتی خود در راستای آموزش‌های بیشتر تلاش کنند.

رکورد آتش نشانان شاهرودی در بخش آبرسانی با رکود جهانی فاصله زیادی نداشت

سرداور بین المللی این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه ۱۴ داور بین المللی مسابقات عملیاتی – ورزشی را قضاوت کردند، گفت: آتش نشانان ورزشکار در این مسابقات از توانمندی و آمادگی بالایی برخوردار بودند.

اکبر بقالان با بیان اینکه رکورد آتش نشانان شاهرودی در بخش آبرسانی با پمپ پرتابل با رکورد جهانی فاصله چندانی نداشت، افزود: این آمادگی بالا نشان از تلاش، تمرین و ممارست بالای آتش نشانان شاهرودی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان شاهرودی نشان دادند که می‌توانند در تیم ملی جایگاه خوبی داشته باشند، تصریح کرد: به طور یقین در تیم ملی از ظرفیت آتش نشانان این شهرستان استفاده خواهد شد.

رقابت سالم ارتقای کیفیت خدمت را به همراه دارد

شهردار شاهرود با بیان اینکه رقابت سالم، ارتقای کیفیت خدمت را به همراه دارد، گفت: در ارزیابی‌ها، نقاط ضعف شناسایی و در جهت برطرف کردن آنها تلاش می‌شود.

محسن احمدی با اشاره به اینکه انگیزه میزبانی از این دوره مسابقات به دو دلیل بود، افزود: دلیل اول اهمیت دادن حوزه مدیریت شهری شاهرود به ورزش‌های همگانی، ایجاد شور و نشاط و ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان و دلیل دوم اعتقاد به پویایی، شور و نشاط در بین کارکنان مجموعه بود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شاهرود یکی از بهترین و پویاترین سازمان‌های شهرداری است، ابراز داشت: جدیت و تلاش در انجام امور و مأموریت محوله، آمادگی جسمانی بالا و سرعت عمل، از جمله خصوصیات بارز آتش نشانان شاهرودی است که آنها را در خدمت بی منت به شهروندان همراهی می‌کند.

بالندگی ققنوسان شاهرودی با برتری در مسابقات عملیاتی - ورزشی کشور

کسب مقام قهرمانی شاهرود در مسابقات منتخبان آتش نشانی کشور

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان منتخب کشور از ۲۹ تا ۳۱تیرماه به مدت سه روز در این شهرستان برگزار شد، گفت: آتش نشانان شاهرودی در رده تیمی و انفرادی موفق به کسب کاپ قهرمانی در این دوره از مسابقات شدند.

محمدحسن رضایی شاهرودی افزود: این دوره از مسابقات با حضور ۱۲تیم ورزشی و ۱۲۰ ورزشکار آتش نشان از شهرهای سراسر کشور از جمله تهران، کرج، شهریار، تبریز، مجتمع پارس جنوبی، اصفهان، شیراز، رشت، گرگان، زاهدان و ۲ تیم از شاهرود در چهار رشته دوی صدمتر با مانع، چهار در ۱۰۰ متر امدادی، صعود از برج و آبرسانی با پمپ پرتال، به رقابت پرداختند.

به سراغ ورزشکاران آتش نشان می رویم...

سازمان آتش نشانی شاهرود ثابت کرد میزبان خوبی است

روح الله محمدی از تیم آتش نشان کرج با بیان اینکه شاهرود علاوه بر میزبانی خوب از آتش نشانان قابل و با تجربه‌ای برخوردار است، گفت: مسئولان شهرداری این شهر علاوه برحمایت در خرید تجهیزات به روز، عرصه خوبی برای آتش نشانان فراهم کردند تا بتوانند با فراغ بال و روحیه بالا در راستای ارتقای آمادگی جسمانی تلاش کنند و در این دوره از مسابقات حرف برای گفتن داشته باشند.

امیر رابعی از تیم آتش نشان تهران نیز با بیان اینکه سطح این دوره از مسابقات بالا، بدون نقص و دارای تجهیزات کامل رفاهی ورزشکاران بود، گفت: این عوامل نشان دهنده آتش نشانی پویا و فعال در این شهر است که می‌تواند در خدمت رسانی به مردم هم از اولین‌های کشور باشند.

بالندگی ققنوسان شاهرودی با برتری در مسابقات عملیاتی - ورزشی کشور

حضور آتش نشانان منتخب در شاهرود و ارتقای توانمندی عملیاتی

حسین حسین‌پور از ورزشکاران آتش نشان شاهرود هم گفت: حضور آتش نشانان منتخب و برگزاری این دست از مسابقات علاوه بر ارزیابی وضعیت توان عملیاتی و آمادگی جسمانی آتش نشانان نسبت به شهرهای دیگر ارتقای توانمندی عملیاتی را به همراه خواهد داشت.

رضا رحمانی از تیم ورزشکاران آتش نشان تبریز هم اظهار داشت: آتش نشانان شاهرود ثابت کردند از تجربه، قدرت بدنی بالا، آمادگی جسمانی خوب و سرعت بالا برخوردار هستند و این دوره از مسابقات به تک تک آتش نشانان کمک می‌کند علاوه بر ارزیابی خود نسبت به بقیه آتش نشانان شهرهای دیگر با اشتراک گذاشتن تجربه و اطلاعات در خدمت رسانی بهینه به مردم موفق‌تر گام بردارند.

 در زندگی ما انسان‌هایی وجود دارند که با فدا کردن جان و آسایش خود، امنیت را به زندگی همنوعانشان می‌بخشند تا امنیت کامل به زندگی آن‌ها هدیه دهند. این انسان‌های فداکار آتش نشانانی هستند که بارها حماسه آفرینی کرده اند و از خود گذشتگی‌های بسیار تاریخی از خود به جای گذاشته اند.

در پایان می‌توان اینگونه نوشت که آتش نشانی یک شغل و یا ورزش نیست بلکه حرفه آتش نشانی فقط یک عشق است و بس.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha