۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84831490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی در استان گفت: نوبت گیری برای متقاضیان جهش تحصیلی در سال ۱۴۰۱ در استان آغاز شده و تا نیمه مرداد ادامه دارد.

طالب محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که افراد تیزهوش و سرآمد، از سرمایه‌های واقعی هر جامعه محسوب می شوند، توجه و اهتمام جدی به مسائل آموزشی و پرورشی آنان از جمله وظایف خطیر مسوولان جامعه به ویژه دست اندرکاران نظام آموزشی هر کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برنامه جهش تحصیلی مختص دوره ابتدایی و شامل پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم است، گفت: جهش پایه اول به سوم و جهش برای بار دوم نیاز به مجوز کمیسیون خاص منطقه دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: در این فرایند مدیر آموزشگاه ابتدایی محل تحصیل دانش آموز متقاضی، با مراجعه به سامانه سنجش و پرداخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال از درگاه پرداخت الکترونیکی به حساب خزانه، نسبت به نوبت گیری دانش آموزان مشمول اقدام می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۷ نفر در سامانه نوبت گیری شده و فرایند ارزیابی آنان توسط آزمایندگان تخصصی مجرب در حال انجام است، افزود: به منظور جلوگیری از تاثیر تکرار و تمرین برنتیجه آزمون، ارزیابی هوش فقط یکبار اجرا می شود و نتیجه نیز برای مدیرآموزشگاه پس از ۲ روز قابل رویت است.

سال گذشته ۸۳ نفر در فرآیند جهش تحصیلی، مورد ارزیابی هوشی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۲ نفر صلاحیت ارتقا به پایه بالاتر را پیدا کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha