۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84831759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوکراین برای یافتن نیروهای روس دست به دامان محلی‌ها شد

تهران – ایرنا – وزارت دفاع اوکراین با صدور بیانیه ای از شهروندان در یک منطقه کلیدی تحت کنترل روسیه خواست مکان نیروهای روسی را افشا کنند و بگویند چه کسانی در میان جمعیت محلی با طرف روسی همکاری دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این بیانیه، مردم ساکن در شهر جنوبی انرهودار و اطراف آن را که یک نیروگاه بزرگ هسته ای در آن قرار دارد، خطاب قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: مکان دقیق پایگاه های نیروهای اشغالگر و آدرس محل سکونت شان و همچنین محل اسکان ستاد فرماندهی را فورا به ما اطلاع دهید.

وزارت دفاع اوکراین همچنین خواستار افشای جزئیات مربوط به همدستان محلی که به طرف دشمن کشیده شده اند، از جمله محل زندگی و کارشان و همچنین اطلاعاتی در مورد کسانی که با نیروهای روسی همدلی می کنند، شد.

روسیه شهر انرهودار را در ماه مارس (فروردین) تصاحب کرد و چندی بعد، رئیس این شهر که منتصب روس ها بود، در یک انفجار زخمی شد. کرملین انفجار آن زمان را حمله تروریستی نامید.

در همین حال، یک مقام طرفدار روسیه در منطقه جنوبی خرسون اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در جریان یک انفجار کشته شد. در اوایل همان ماه رئیس سازمان کیفری منطقه پس از منفجر شدن بمب در نزدیکی خودرواش به بیمارستان منتقل شد.  

شهر انرهودار قبل از جنگ بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت داشت. بسیاری از ساکنان آن در دو نیروگاه در نزدیکی شهر کار می کنند که یکی از این دو نیروگاه، تاسیسات زاپروژیاست که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha