۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84831890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی ۱۶ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبر: 84831890
آزادی ۱۶ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - ۱۶ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های خراسان جنوبی با مشارکت ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده برگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این تعداد زندانی روز یکشنبه همزمان با برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی حکم آزادی خود را دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این مراسم که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور و معاون استاندار خراسان جنوبی حضور داشتند، گفت: مجموع بدهی این افراد ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بود که با مشارکت ستاد دیه کشور، ستاد دیه استان، کمک خیرین و گذشت شکات پرداخت شد.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد گفت: مردم خراسان جنوبی به‌رغم اینکه از نظر اقتصادی ضعیف هستند و خیلی از افراد با همان مبلغ یارانه زندگی می‌کنند اما حاضرند سختی را تحمل کنند ولی کسی در زندان نباشد.

وی ادامه داد: با بررسی و آسیب‌شناسی که در زندان‌‎ها انجام دادیم، مشخص شد هر قدر میزان تحصیلات کمتر باشد، تعداد بزهکار و بزه‌دیده بیشتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تعلیم و تربیت بسیار مهم است که باید دستگاه‌های آموزشی آن را دنبال کنند زیرا نقش موثری در کاهش بزه و جرم دارد.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در نظام جمهوری اسلامی انجام شد، سوادآموزی و حرفه‌آموزی در زندان‌ها است تا  زندانی در مقابل آسیب‌های پس از آزادی حفظ شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد گفت: مادامی که افرادی خواسته یا ناخواسته مرتکب جرم شوند و ما زندان و زندانیانی داشته باشیم باید زندانبانی اسلامی مورد توجه باشد و آزادی زندانیان غیرعمد هم در همین راستا است.

وی افزود: در برخی حوزه‌های قضایی کمبود فضا را شاهد هستیم و نبود کیفیت ساختمان و محیط مورد استفاده، زندانبانی اسلامی را با مشکل مواجه می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه اقدامات تربیتی و آموزشی در زندان‌های استان قابل توجه و تقدیر است گفت: با همه اینها دشمن بحث تضییع حقوق بشر در زندان را مطرح می‌کند.

محمدرضا طالبی افزود: وضعیت برخی زندان‌ها به حدی مناسب است که می‌توان از آن به عنوان اقامتگاه تعبیر کرد و در زندان‌ها شاهد اقدامات تربیتی و آموزشی برنامه‌ریزی شده هستیم.

وی گفت: حرفه‌آموزی، اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات به زندانیان مورد توجه قرار گرفته تا افراد پس از آزادی به سمت آسیب‌های اجتماعی تمایل پیدا نکنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با این وجود از سوی برخی دولت‌ها و مجامع به نقض حقوق بشر متهم می‌شویم و باید مراقبت کنیم که بهانه دست دشمنان ندهیم.

وی افزود: تاکنون همکاری‌های خوبی بین دستگاه اجرایی و زندان‌ها وجود داشته که این همکاری و پشتیبانی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

در این آیین "علی عبدی" به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "غلامرضا روشان" تقدیر شد.

روشان به سمت مدیرکل زندان‌های خوزستان منصوب شد و عبدی نیز پیش از این در اداره کل زندان‌های خراسان رضوی مسئولیت داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha