۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84831952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ خانه بهداشت کارگری و بهگر در واحدهای تولیدی استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از فعالیت ۵۰ خانه بهداشت کارگری و ایستگاه بهگر در واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهروز رحیم زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد ۲۲ خانه بهداشت کارگری و ۲۸ ایستگاه بهگر است.

وی افزود: خانه های بهداشت کارگری و ایستگاه بهگر با هدف تامین سلامت کارگران و اعضای خانواده آنها، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و معادن راه اندازی می شود.

او اظهار کرد: در کارگاه‌های دارای ۲۰ تا ۴۹ نفر نیروی کار ایستگاه بهگر، در کارگاه های دارای ۵۰ تا ۴۹۹ نفر نیروی کار خانه بهداشت کارگری و در کارگاه‌های دارای بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مرکز بهداشت کار راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث و بیماری های ناشی از کار، بیماری‌های شایع بومی و کنترل آن در محیط کار، انجام کمک های اولیه در حوادث شغلی، هماهنگی و پیگیری درخصوص شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور محیط کار، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه مسائل بهداشت عمومی و سلامت کار از جمله وظایف متولیان واحدهای تولیدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۲ خانه بهداشت کارگری و ۲۸ ایستگاه بهگر در واحدهای اقتصادی و کارگری این استان فعال است، اضافه کرد: در این مراکز خدمات بهداشتی به جامعه کارگری ارایه می شود.

رحیم زاده ادامه داد: نظارت و کنترل موازین بهداشتی در محیط کار، رفع نواقص بهداشتی و سالم سازی محیط کار، گزارش نواقص موجود در کارگاه از نظر بهداشت حرفه ای به کارفرما و کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در خصوص مشکلات بهداشتی محیط کارگاه و پیگیری لازم برای رفع نواقص گزارش شده و نظارت بر بهداشت مواد غذایی، جمع آوری و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب در محیط کار از جمله دیگر وظایف این مراکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha