۳ مرداد ۱۴۰۱، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84832263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان امسال مقاوم سازی می شود

اصفهان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت:  سهم امسال استان برای مقاوم خانه های روستایی ۱۰ هزار واحد تعیین شده که از این تعداد حدود ۶۲۵ واحد بصورت انبوه ساز و مابقی بصورت انفرادی در دست اقدام است.

غلامحسین خانی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نوسازی هر خانه فرسوده روستایی، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضی ارائه می شود.
وی بیان کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان بعنوان عاملی بازدارنده در پیشرفت انعقاد قرارداد های جدید شده است.
وی تاکید کرد: از متقاضیان می خواهیم نسبت به دریافت این وام و شروع کار اقدام کنند و در صورت افزایش سقف تسهیلات مازاد آن به آنها پرداخت خواهد شد.
خانی تصریح کرد: برغم صورتجلسه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و ابلاغ بانک مرکزی و نامه استاندار اصفهان مبنی بر افزایش سقف تسهیلات، تاکنون بدلیل ارسال نکردن تضمین نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه، افزایش سقف تسهیلات محقق نشده و به همین دلیل ساخت و ساز در روستاها بشدت کاهش یافته است.
وی بیان کرد: مسکن روستایی در قیاس با مسکن شهری بدلیل ماهیت آن، از جمله نیروی کار ارزان، زمین ارزان، سرعت جذب اعتبارات مصوب و ساخت مسکن می تواند بعنوان محرک توسعه اقتصادی زود بازده ایفای نقش کند.
وی گفت:  ۶۶ هزار و ۷۲ واحد مسکن روستایی در این استان تاکنون بهسازی و مقاوم سازی شده است؛ طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شده و تاکنون ۷۰ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات این طرح شدند.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعنوان با تجربه ترین نهاد در امر ساخت و ساز روستایی و بازسازی حوادث، از سال ۱۳۸۴ با ارائه برنامه ای مدون، احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در برنامه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی از اهداف کلی این طرح است، ادامه داد: استحکام، زیبایی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از مهمترین اهداف کیفی این طرح محسوب می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: سهم این استان از این طرح در سال های ۸۴ تا کنون ۷۰ هزار و ۲۶۸ واحد بوده است.  

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha