۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84832302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل پوشش تلفن همراه جاده جدید سنندج - مریوان تا آخر مرداد برطرف می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با راه اندازی ۲ سایت، مشکل پوشش تلفن همراه در جاده جدید سنندج - مریوان (تیژتیژ-گاران) تا پایان مرداد امسال برطرف می‌شود.

آرام حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای مسیر جدید جاده سنندج - مریوان، ۲ سایت جاده‌ای پیش بینی شده که توسط شرکت ایرانسل در حال احداث است.

وی اضافه کرد: یکی از سایت‌ها در مرحله اجرای فونداسیون است و تا ۱۵ مرداد راه‌اندازی می‌شود و سایت دیگر، در حال احداث راه دسترسی است که آن هم تا آخر مرداد راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد، در بحث پوشش تلفن همراه جاده‌ای تا پایان امسال، مشکل پوشش جاده‌های مریوان - سقز، مریوان - بانه و سقز - بانه رفع خواهد شد.

حیدری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون اتصال ۳۸ روستا به اینترنت و پوشش تلفن همراه ۱۸ روستای دیگر انجام شده است همچنین عملیات احداث ۲۴ سایت تلفن همراه روستایی جدید از ابتدای مرداد ماه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که بیشتر از دیگر مناطق کشور است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت استان ۱۰.۵۷ درصد بوده در حالی که این میزان در کشور ۳۴.۸۷ درصد است.

حیدری ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار کردستان را ۹۷.۹۹ درصد و این رقم را در کشور ۱۵۵.۱۹ درصد اعلام کرد و افزود: استان در این حوزه رتبه ۱۹ کشور را دارد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha