۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 84832413
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

غرب در تکاپوی مقابله با موشک‌های فراصوت روسیه و چین

تهران-ایرنا- شرکت‌های اسلحه‌سازی انگلیسی و آمریکایی در تکاپوی ارتقای فناوری‌های دفاعی خود به منظور مقابله با موشک‌های مافوق صوت (هاپیرسونیک) روسیه و چین هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، خبرگزاری اسپوتنیک، با اشاره به گفت و گویی از «اندی توماس» مدیر شرکت صنایع دفاعی «کوهورت» در انگلیس نوشت: این شرکت در حال فعالیت در زمینه مقابله با موشک‌های فراصوت روسیه و چین است.

موشک‌های فراصوت پنج برابر سریع‌تر از صوت حرکت می‌کنند، به علاوه اینکه مسیر حرکت آن‌ها غیر قابل پیش‌بینی است. بنابراین با فناوری‌های حاضر، رهگیری و انهدام آن‌ها کار بسیار دشواری است.

براساس این گزارش، مدیر این شرکت دفاعی انگلیسی با اذعان به برتری قاطع روسیه و چین با بهره مندی از موشک های مافوق صوت، به دیلی تلگراف گفت: این که به فناوری‌ درخور برای تقابل دفاعی با روسیه و چین دست یابیم گام مهمی به جلو است.

توماس اذعان کرد: بدون شک رسیدن به این هدف چالش بزرگی خواهد بود.

براساس اعلام اسپوتنیک، «وس کرمر» مدیر شرکت اسلحه‌سازی ریتیون آمریکا نیز گفته است که این شرکت قصد دارد پروژه‌های رهگیری موشک‌های فراصوت با استفاده از ماهواره‌ها را در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه روند توسعه فناوری‌های مقابله با سلاح‌های مافوق صوت در آمریکا در مراحل ابتدایی به سر می‌برد، اذعان کرد که ایالات متحده در این زمینه تنها یک پروژه در دست اقدام دارد. 

به گزارش رسانه‌های غربی، پکن و مسکو تاکنون در زمینه تولید موشک‌های مافوق صوت آزمایش‌های موفقی را انجام داده‌اند.

چین سال گذشته از آزمایش موفق یک موشک فراصوت که دور مدار زمین چرخید، خبر داد و روسیه نیز در ماه می ۲۰۲۲ (خردادماه ۱۴۰۱) یک موشک مافوق صوت کروز موسوم به «زیرکُن» را که قابلیت حرکت با ۹ برابر سرعت صوت را دارد با موفقیت آزمایش کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هفته گذشته اعلام کرد که سومین آزمایش موشک مافوق صوت (HAWC) را با موفقیت انجام داده است. این آزمایش در حالی صورت گرفت که واشنگتن نگران پیشرفت‌های نظامی روسیه و چین در زمینه تولید موشک‌های فراصوت است.

موشک‌های مافوق صوت (هایپرسونیک) با سرعت بالایی که دارند بسته به نوع طراحی، می‌توانند کلاهک هسته‌ای یا معمولی حمل کنند و قادرند تعادل راهبردی را برهم بزنند. 

روسیه، چین، کره شمالی و آمریکا دارای این نوع از موشک‌ها هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha