۴ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84832559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شفافیت کسب و کارها با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سبب شفافیت کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی می شود.

فیروزفر شکوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اشاره کرد و افزود: در راستای پیاده سازی و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و در چارچوب برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی، تمامی فرایندهای مالیاتی بدون دخالت عامل انسانی و به صورت کاملا الکترونیکی، مکانیزه و هوشمند انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یک پروژه ملی و در ابعاد کلان و گسترده است، گفت: اجرای این قانون جزو اصلی ترین برنامه های سازمان امور مالیاتی در سالجاری برای هوشمندسازی نظام مالیاتی است.
شکوری تصریح کرد: در حال حاضر اجرای این طرح ملی، طی یک برنامه زمان بندی شده در حال پیشرفت است و اثرات اجرای این طرح در شفاف شدن اقتصاد و پایش مجموعه عملیات کسب و کار و معاملات و خرید و فروش ها بسیار قابل ملاحظه است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: این قانون سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و برای اجرای موفقیت آمیز آن نیازمند همدلی و همسویی تمام ارکان نظام، چه حاکمیت و چه فعالان اقتصادی هستیم.
این مقام مسئول گفت: در سامانه مودیان، فایل الکترونیکی برای کارپوشه مودیان ایجاد شده است و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان از این به بعد منحصرا از طریق آن کارپوشه انجام می شود که همه مودیان با توجه به فراخوان های انجام گرفته در آینده مکلف به استفاده از سامانه مذکور و صدور صورتحساب الکترونیکی خواهند بود.
وی اظهار کرد: در این قانون تمامی کسبه و فعالان اقتصادی ملزم هستند که کارتخوان ها و پایانه های فروشگاهی خود را به سامانه های سازمان امور مالیاتی متصل نمایند و از طریق اطلاعات این سامانه ها مالیات آنها محاسبه و صادر خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: از ۲۱ تیرماه امکان عضویت مؤدیان مالیاتی در سامانه ملی مؤدیان مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان فراهم شده است و کلیه مؤدیان مشمول این قانون می توانند جهت عضویت در این سامانه و ایجاد کارپوشه اختصاصی به نام خود، با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir، و انتخاب گزینه «عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه»، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه را از طریق پیامک دریافت نمایند.
شکوری خاطر نشان شد: استفاده از پایانه فروشگاهی و کارتخوان برای تمام صنوف از جمله پزشکان و وکلا الزامی است و در صورت خودداری از استفاده از دستگاه کارتخوان، جرائمی برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد مودیان مالیاتی جهت آشنایی بیشتر و کامل تر با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی: www.intamedia.ir در بخش قوانین و مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از آخرین اخبار و آئین نامه ها و اطلاعیه های صادره در این خصوص آگاهی یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha