۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84832597
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد نانوایی های گیلان هنوز به کارتخوان هوشمند مجهز نشدند

 رشت - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گیلان از مجهز شدن حدود سه هزار واحد نانوایی استان به کارتخوان هوشمند یارانه آرد و نان خبر داد و گفت: از قریب به چهار هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی نزدیک به  ۷۰ درصد واحدهای نانوایی استان به کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

مهندس فرزاد اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به‌دلیل کامل نشدن طرح هنوز برآورد دقیقی از میزان خرید نان و مصرف آرد از طریق دستگاه کارتخوان نمی توان ارائه داد.

وی نداشتن پروانه کسب و مشکلاتی در شماره تلفن همراه برای اتصال به سامانه شاپرک را از جمله دلایل برای مجهز نشدن تمامی واحدهای نانوایی استان عنوان کرد و گفت: برخی از واحدهای نانوایی هم برای اجرا نشدن طرح به عمد اقدامی برای رفع مشکلات شان و نصب کارتخوان هوشمند یارانه ای نان انجام نمی دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گیلان گفت: مهلت ۴۵ روزه ای به این واحدهای نانوایی برای رفع مشکلات در نصب و تجهیز به کارتخوان هوشمند داده شد که اکنون حدود ۲۵ روز آن گذشته و فقط ۲۰ روز مهلت دارند تا اشکالات را رفع کنند.

اسدی تاکید کرد: در صورتی که این واحدهای نانوایی در مهلت یاد شده به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز نشوند، سهمیه آرد یارانه ای آن‌ها قطع می شود.

وی با بیان اینکه ۶ ماه نخست سال به دلایلی همچون فعالیت های کشاورزی، جمعیت شناور و حضور گردشگران و مسافران مصرف نان در استان بیشتر می شود  افزود: با اجرای این طرح  و تعداد تراکنش ها نسبت به سهمیه تعلق گرفته، می توان آماری از تخلفات و مصرف واقعی نان مردم بدست آورد که البته به‌دلیل کامل نشدن طرح در استان هنوز این آمار را نمی توان بطور دقیق اعلام کرد.

اسدی تکرار تراکنش های یک کارت، اشتباه در ثبت نان و دریافت وجه بیشتر از مشتریان را از جمله تخلفات انجام شده واحدهای نانوایان در اجرای طرح مدیریت هوشمند آرد یارانه ای عنوان کرد و گفت: اختلاف قیمت بسیار آرد آزاد با آرد یارانه ای موجب می شود تا تخلفاتی همچنان در حوزه آرد داشته باشیم .

وی با اشاره به شلوغی نانوایی ها در استان گفت: این شلوغی به دلیل مراجعه مردم  به نانوایی ها در ساعاتی خاص  است که به طور مثال بیشتر  واحدهای نانوایی در ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه  خلوت هستند و بیشترین مراجعه های مردمی برای خرید نان از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳  است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با بیان اینکه مشکلی در تامین آرد نداریم، اظهار داشت: با دستور وزارت کشور و تصمیم کارگروه آرد و نان، شرکت غله حدود ۳۰ هزار کیسه آرد بیشتر، نسبت به خردادماه در اختیار واحدهای نانوایی استان قرار داده است تا کمبودی در این حوزه ایجاد نشود  

حدود چهار هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در گیلان فعال است و طرح هوشمند سازی یارانه ارد سنتی از شانزدهم خرداد ماه در گیلان آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha