۵۱۵ زندانی خراسان رضوی با پابند الکترونیک تحت مراقبت هستند

مشهد-ایرنا- مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در راستای سیاست های قوه قضائیه و اولویت های سازمانی در زمینه کاهش جمعیت کیفری در زندان ها در حال حاضر ۵۱۵ نفر از زندانیان استان تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی از طریق استفاده از پابند الکترونیکی قرار دارند.

سعید سرباز جانفدا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این زندانیان با نصب پابند الکترونیکی در محدوده ای که توسط مقام قضایی صادر کننده حکم برای آنان مشخص شده، مدت حبس خود را می‌گذرانند. 

وی اضافه کرد: استفاده از این فناوری و نصب پابندالکترونیکی علاوه بر این که باعث کاهش مشکلات ناشی از حبس برای زندانی و خانواده وی می شود نقش ویژه ای را در بازاجتماعی کردن زندانیان و توانمندسازی آنان ایفا می کند.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: تعداد زندانیان تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی در زندانهای استان در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹۴ درصدی را نشان می دهد.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار - درمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha