سفر نمایندگان تهران در مجلس به اسلامشهر بمنظور کمک به رفع مشکلات

اسلامشهر- ایرنا- سه عضو از مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز/یکشنبه/ طی بازدید از پروژه‌های اسلامشهر برای رفع مشکلات احداث مترو، کمربندی شمالی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان، قول پیگیری و مساعدت دادند.

به گزارش ایرنا، احمد نادری، سیدنظام الدین موسوی و علی خضریان دیروز و با دعوت شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر و همچنین پیگیری های فرماندار و مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس به این شهرستان سفر کردند.

اعضای هیات رییسه مجلس در سفر به اسلامشهر از پروژه های عمرانی این شهرستان بازدید و در جریان مشکلات قرار گرفتند.

آنان پس از بازدید از پروژه‌های عمرانی کلان شهرستان اسلامشهر در جلسه جمع بندی سفر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، قول همکاری و مساعدت برای رفع مشکلات احداث مترو، کمربندی شمالی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر دادند.

انباشت مشکلات اسلامشهر از سو تدبیرهای گذشته آب می خورد

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مسائل شهرستان در ۹ سرفصل و ۲۷ بند احصاء شده و در هشت ماه گذشته دیدارهای بسیاری با وزرا و مدیران ملی و استانی برای رسیدگی به اولویت های شهرستان در حوزه های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی سوء تدبیرها در گذشته باعث انباشت مشکلات این شهرستان در حوزه های مختلف شده است، افزود: اسلامشهر در حوزه حمل و نقل با مشکلات اساسی مواجه است که تکمیل پروژه هایی همچون مترو، کمربندی شمالی و کمربندی جنوبی بخش عمده مشکلات اسلامشهر و شهرستانهای همجوار را در این حوزه برطرف خواهد کرد.

حبیبی همچنین به تخصیص اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر در بودجه سال ۱۴۰۱ و مصوبات سفراستانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر احداث این پروژه با پیگیری های مستمر چندماه اخیر با روند مطلوبی در حال انجام است و در صورت حمایت مجمع نمایندگان و تسریع در پرداخت اعتبارات تخصیص یافته، روند تکمیل این پروژه مهم و حیاتی شتاب دوچندانی خواهد یافت.

تهاتر نفت برای تکمیل مترو اسلامشهر

اعضای مجمع نمایندگان تهران همچنین با بازدید میدانی از شفت میانی مترو شاتره، ایستگاه مترو میدان نماز، کمربندی شمالی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی از نزدیک در جریان روند پیشرفت و موانع و مشکلات موجود در اجرای پروژه ها قرار گرفتند.

یکی از مشکلات مطرح شده در این سفر، عدم اجرای حفر تونل دستی درقطعه اول اتصال خط ۳ آزادگان به مترو اسلامشهر بود که تنها ۲۳۰ متر از طول ۹۰۰ متر حفاری دستی باقی مانده و مقرر شد مجمع نمایندگان موضوع را از شهرداری تهران پیگیری و رفع کند.

همچنین پیگیری مجمع نمایندگان تهران از ستاد رفع تحریم بابت تهاتر نفت برای پروژه مترو اسلامشهر و ماده ۵۶ و استفاده از بانک های عامل از مصوبات این بازدید میدانی بود.

از سوی دیگر بازدید از کمربندی شمالی اسلامشهر به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی که نقش عمده ای در کاهش ترافیک محور بسیج ایفا می کند از دیگر برنامه مجمع نمایندگان تهران بود.

براین اساس در مسیر احداث این کمربندی تمامی آزادسازی ها انجام شده و تنها معارض راه آهن است که به توافقات خود با شهرداری اسلامشهر عمل نکرده که مقرر شد نمایندگان تهران این موضوع را نیز تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

 سفر نمایندگان تهران در مجلس به اسلامشهر بمنظور کمک به رفع مشکلات

در پایان این سفر نیم روزه هم این نمایندگان با حضور در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک مهدیه پای صحبت های اهالی این محله نشستند و قول پیگیری و رسیدگی به خواسته مردم دادند.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha