۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84832831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات اشتغالزایی شهرستان خواف حدود سه برابر افزایش یافت

گناباد-ایرنا- فرماندار خواف گفت: میزان اعتبارات و تسهیلات اشتغال زایی این شهرستان مرزی از محل مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ مخصوص نهادهای حمایتی از ۲۷۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۸۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافت که حدود سه برابر افزایش را نشان می دهد.

مهدی عباس‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اعتبارات اشتغال‌زایی سال جاری شهرستان خواف ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش مشاغل خانگی و ۷۵۰ میلیارد ریال در بخش تبصره ۱۶ مخصوص نهادهای حمایتی شامل اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری شهرستان خواف در سال گذشته ۱۸۲ میلیارد ریال بود که روند پرداخت این تسهیلات به طرحهای دارای شرایط همچنان در سال جاری ادامه دارد.

فرماندار خواف گفت: ۸۸۰ میلیارد ریال هم از محل تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی و امید و طرحها و کلینیک کسب و کار دانشگاه تهران برای ایجاد اشتغال در این شهرستان طی سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت که روند پرداخت آنها در سال جاری به متقاضیان استمرار دارد.

عباس پور افزود: سال قبل ۵۵ میلیارد ریال هم از محل تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت به شهرستان خواف تخصیص یافت که امسال تاکنون اعتباری بدین منظور اختصاص پیدا نکرده است.

سرعت بخشی در تکمیل زیرساختهای حمل و نقل اولویت مهم شهرستان خواف

فرماندار خواف مهمترین دغدغه این شهرستان در تامین زیرساختها را تکمیل راهها دانست و گفت: با توجه به حجم زیاد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های اصلی و فرعی و وقوع تصادفهای دلخراش رانندگی در سطح جاده های شهری و روستایی سرعت بخشی در بهره برداری از قطعه یک طرح دوبانده کردن جاده سنگان به تربت حیدریه و شروع عملیات اجرایی قطعه ۲ طرح یاد شده از سه راهی نشتیفان تا پلیس راه خواف در سال جاری مورد توجه خاص قرار دارد.

عباس پور افزود: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این طرح این مساله به صورت منظم و مستمر از طریق برگزاری جلسه های هماهنگی بین وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و مدیران شرکتهای صنایع معدنی مشارکت کننده در ساخت این جاده  با بازدیدهای ماهیانه از روند اجرا در حال پیگیری است تا هر چه سریعتر شاهد به ثمر نشستن آن باشیم.

وی اضافه  کرد: با توجه به نقش مهم این طرح در کاهش تصادفهای رانندگی در خواف در جریان سفر  اخیر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح فوق تخصیص یافت.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha