تلاش برای احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور با همراهی بسیج

مشهد-ایرنا- مسوول سازمان بسیج سازندگی گفت: تلاش برای احیای هزار واحد صنعتی کوچک در کشور با اختصاص یکهزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با همکاری نیروهای بسیج در احصا، ارزیابی و رفع موانع تولید در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در همایش آموزش و توانمندسازی بسیج کارگران و کارخانجات کشور افزود: در این راستا همچنین ۱۰ هزار صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا برای مردم ایجاد شده و در راستای خدمت رسانی ایجاد ۱۱۰ هزار نیروگاه پنج کیلوواتی خانگی نیز توسط معاون رپیس جمهور به تصویب رسیده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی گفت: با انرژی جدیدی که در بسیج کارگری و کارخانجات ایجاد شده است، می توان دست در دست هم گوشه ای از مشکلات را حل کرد، اراده سیاسی و مدیریتی دولت هم بر همکاری و حل مسائل و مشکلات مردم با همکاری بسیج استوار است.

سردار زهرایی اظهار داشت: بسیج کارگری و کارخانجات از افزون بر سه هزار دفتر و پایگاه در نقاط مختلف کشور برخوردار است، از جمعیت ۱۴ میلیون نفر جامعه کارگری در کشور، شاید تاکنون ۳۰۰ هزار بسیجی از این جامعه در کانونها و پایگاه های کارخانجات بسیج کارگران و کارخانجات مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی بیان کرد: بسیج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معطوف به همه مردم است و این نگاه نه در ایران اسلامی بلکه در بلاد اسلامی است، بسیج در بیانیه گام دوم انقلاب پاسخ به این سوال است که باید برای بقیه چه کاری انجام داد، بسیج گام دوم می‌خواهد عرصه‌های نقش‌آفرینی را تبیین کند.

مسوول بسیج سازندگی ادامه داد: ۳۶ عرصه نقش‌آفرینی برای آحاد مردم تبیین شده است که ما  فضا را آماده می کنیم تا مردم به نقش آفرینی بپردازند، لذا بسیج باید دنبال این باشد که جامعه هدف خودش را شناسایی کند، کسانی که وقت فعالیت در چهارچوب بسیج را ندارند باید در این بستر در فعالیت انقلابی شرکت کنند.

وی بیان کرد: یک تئوری در بدنه گروه‌های جهادی به وجود آمده بود که باید به گروه های جهادی که حل مساله می کنند و بزرگ شده اند، رسیدگی کنیم، باید گروه‌های جهادی بپردازیم که نظام مسائل کشور را حل کنند و سیاهی لشکر جمع نکنیم، بسیج در بیانیه گام دوم ناگزیر است که در ساختارها و فرآیندهای خود تغییر و تحول به وجود بیاورد، شما با یک ساختار سلولی و سنگین نمی‌توانید یک کار تحولی و انعطاف پذیر را انجام بدهید.

سردار زهرایی با بیان اینکه روزی نیست که در سپاه و بسیج نوآوری نباشد، افزود: سپاه و بسیج ناگزیر هستند که ساختارهای خود را به نفع همه مردم بشکنند و فرآیندهای خود را تسهیل کنند، به همین خاطر بسیج مدل قرارگاهی را پیش گرفته است، یک قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیز وجود دارد.

مسوول بسیج سازندگی گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز از این مدل قرارگاه ها است که باید با کار منسجم و اثربخش از سیم خاردارهای درون خود به نفع یک کار هم افزا و اثربخش بیرون آید.

وی تاکید کرد: هم اکنون مساله اصلی کشور اشتغال است، ظرفیت سازی در قرارگاه ها اتفاق می افتد اگر به طور جمعی در قرارگاه ها به سراغ مساله برویم ظرفیتی را خلق کرده ایم، اگر ابر طرح بسیج کارخانجات در قرارگاه اقتصاد مقاومتی به تصویب برسد و اجرا شود، به تنهایی می‌تواند بخشی از معضلات موجود را حل کند. 

همایش ۲ روزه آموزش و توانمندسازی بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha