شورای شهر مشهد به شهردار پیرامون نبود زیر ساخت‌های شارژ من کارت تذکر داد

مشهد- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری زیرساخت‌های لازم برای شارژ و تامین "من کارت" در مشهد را فراهم نکرده و باید هر چه سریعتر این موضوع پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ناصحی روز دوشنبه در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هدف از مصوبه اخذ مبلغ ۳ هزار تومانی برای پرداخت نقدی بهای خدمات اتوبوسرانی به جای استفاده از من کارت، ترغیب شهروندان به استفاده از من کارت و توسعه زیرساخت‌های الکترونیک است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از الزامات اجرای این مصوبه نیز تامین زیرساختهای لازم برای توزیع من کارت و همچنین افزایش جایگاه‌های شارژ من کارت است که متاسفانه این زیرساختها فراهم نشده اما مصوبه اجرا شده است.

ناصحی گفت: این اقدام منجر به افزایش نارضایتی شهروندان شده است، لذا شهردار و مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی باید هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه در تذکر به شهردار اظهار کرد: در شورای شهر تصمیمات و مصوبات خوبی برای ارائه حمل و نقل ارزان در حاشیه شهر مشهد صورت می‌گیرد، اما این مصوبات با اطلاع رسانی ناکافی و نادرست روابط عمومی شهرداری به ضد اقدام تبدیل شده است.

ایمان فرهمندی افزود: شهردار باید در خصوص رفع ضعف در اطلاع‌رسانی اقداماتی انجام دهد و برای کاهش تنش در فضای اجتماعی تدابیر جدی داشته باشد.

مشهد میزبان رویداد ملی تخصصی کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها 

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: رویداد ملی تخصصی کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و مدیران شهرداری از پنجم تا هفتم مرداد ماه ۱۴۰۱ به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

هاشم دائمی افزود: پیگیری لزوم بازنگری جایگاه شورای اسلامی شهر نه به عنوان شورای شهرداری، بلکه شورای یک شهر و چالش‌های مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری، درآمد پایدار، پیگیری استقرار کمیسیون ماده ۵ در مراکز استانها و بررسی چالش‌های نحوه پاسخگویی به اراضی و املاک دارای سند عادی و بدون سند، از محورهای این نشست تخصصی است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با هم افزایی، زمینه بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت قانونی شوراها فراهم شود و شوراها در قانون‌گذاری محلی، نقش خود را در ایجاد زیست شهری متعالی ایفا کنند.

مصوبات جلسه علنی شورای شهر مشهد

تصویب طرح تدوین دستورالعمل همسان‌سازی پیاده‌روها در معابر فرعی از مصوبات امروز جلسه علنی شورای شهر مشهد است.

طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به منظور همسان سازی، مناسب سازی و ارتقاء کیفیت پیاده‌روها در معابر فرعی توسط مالکین املاک این معابر منطبق بر ضوابط فنی ملاک عمل، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه اقدام و دستورالعمل فوق را به منظور اطلاع به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

همچنین نامگذاری معبر فرعی دانشسرای شمالی ۳ واقع در خیابان آبکوه با حفظ شماره، به نام زنده یاد سعید تشکری ، نامگذاری میدان واقع در تقاطع بلوار دانشجو و بلوار آموزگار شهید رجایی به نام شهید رییسعلی دلواری و نامگذاری سالن ورزشی واقع در خیابان شاهد ۱۰ به نام شهدای باغبان، نامگذاری سالن ورزشی واقع در خیابان شهید رفیعی ۱۷ به نام شهدای پاکبان و نامگذاری زمین ورزشی روباز واقع در خیابان قائم ۳۰ سیدی به نام شهدای محله قائم از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha