تمدن غرب، مبتنی بر شهوات و جهنمی آزاردهنده است

قم-ایرنا- رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال بهشت را در پوشش رنج، و جهنم را در پوشش شهوات و لذت‌های نفسانی قرار داده، گفت: تمدنی که دنیای غرب بنا نهاده چون بر بستر شهوات پایه‌ریزی شده یک جهنم کوچک و آزاردهنده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری روز دوشنبه در آیین اختتامیه "نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی" در قم، اضافه کرد: نظام استکبار هر جا که شکل بگیرد آن جامعه بر مبنای تحقیر، رنج و ظلم اداره می‌شود درحالی‌که در محور مومنین روابط بر اساس محبت، مهربانی و عزت شکل می‌گیرد و در چنین جامعه‌ای مردم در آسانی و آرامش زندگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شاخص‌های رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی، پیشرفت‌های مادی و سطح سواد تمدن غرب ظاهری فریب‌دهنده از جهنم تحقیرکننده و جهنمی است؛ باطل تمدن غرب جهنم است و تا زمانی که این پرده‌ها کنار نرود نمی‌توانیم به این واقعیت دست پیدا کنیم.

میرباقری، زهد و آرامش قلبی را از آثار انس و الفت با خداوند و اعتصام به ریسمان الهی یادکرد و گفت: بستری که امروز در تمدن غرب گذاشته‌ شده پرتگاه جهنم و رقابت‌های نوپایان برای زمین زدن یکدیگر است درحالی‌که در جامعه‌ایمانی روابط بر اساس اخوت و محبت است.

وی بابیان اینکه همه آفریدگان و مخلوقات در حکم "میت" و تنها خداوند متعال " حی" است، بیان کرد: انسان موجودی است که خداوند اگر به او حیات بدهد زنده می‌ماند، بنابراین انسان نیازمند اسماء الهی برای رسیدن حیات طیبه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اتصال و اعتصام به ریسمان الهی که از به‌عنوان محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز یادشده سبب پاکی انسان و شکل‌گیری صفات حقیقی و زایل شدن صفات رذیله می‌شود.

میرباقری بابیان اینکه انسان در مسیر زندگی خود یا به معصوم و یا به شیطان تولی پیدا می‌کند، گفت: راه سومی در گرایش‌های انسان وجود ندارد، خدا در بین کسانی که به‌سوی خداوند تولی پیدا می‌کنند الفت و محبت قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه مؤمنین رابطه اخوت و برادری با یکدیگر دارند، یادآور شد: رابطه اخوت بین مؤمنین یک رابطه واقعی است و یک اصلاح صوری نیست؛ در چنین جامعه‌ای امت دینی و ایمانی شکل می‌گیرد به‌نحوی‌که مؤمنین حقوق برادر خود را بر خویش مقدم می‌داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید مجدد بر اینکه اتصال بین مؤمنین یک رابطه حقیقی است، اضافه کرد: بر محور امام یک جامعه بهشتی و بر محور فرعون و طاغوت، یک جامعه جهنمی شکل می‌گیرد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha