استاندار فارس: ناامیدی در پیشرفت علمی کشور جایگاهی ندارد

شیراز-ایرنا-استاندار فارس با بیان اینکه جوانان و دانشجویان برای برگشت ایران اسلامی به جایگاه شایسته خود در جهان تلاش کنند، گفت: در پیشرفت علمی کشور، ناامیدی جایگاهی ندارد.

به گزارش دریافتی روز دوشنبه، محمد هادی ایمانیه در مراسم بزرگداشت « استاد دکتر عمرانی و استاد خانم دکتر ذاکری نیا» که در بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه مداد دانشمندان و علما از خون شهدا بالاتر است، گفت: دنیا فرصت مغتنمی برای انجام کارهای نیک و ماندگار است پس باید از این زمان کم بهترین بهره را برد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه اندیشه های والاتر دارای موانع بیشتری است، اظهار کرد: پاسداشت دانشمندان بزرگی همچون ابن سینا و... باعث افتخار، افزایش روحیه و امیدواری است اما کافی نیست و بایدایران اسلامی بتواند شاهد تکرار دوران با شکوه ۶ قرن اول بعد از اسلام باشد که پیشتاز حرکت علمی دنیا بود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه دانشمندان ایرانی مسلمان در برهه ای پیشرو در عرصه علم بوده اند، تصریح کرد: رشد علم در کشور  روند افزایشی دارد و با توجه به استعدادهای جوانان ما می توانیم شاهد رسیدن به قله علم باشیم.

 ایمانیه تصریح کرد: مسئولین راه شکوفایی استعدادها را باز کنند و جوانان تلاش و پشتکار در دشواری ها را مدنظر قراردهند و صحنه را ترک نکنند. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه اساتید می توانند یاری گر جوانان در سختی های پیش رو باشند، گفت: رفتار اساتید و دانشمندان الگوی جوانان خواهد بود؛ بنابراین اساتید با امید آفرینی جوانان را حمایت کنند تا شاهد پیشرفت در عرصه علم باشیم.

نماینده عالی دولت در فارس، افزایش سرعت علمی کشور را وابسته به راهنمایی اساتید و تلاش جوانان دانست و افزود: جوانان و دانشجویان برای برگشت ایران به جایگاه شایسته خود در جهان تلاش کنند و در پیشرفت علمی کشور ناامیدی جایگاهی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha