مسابقات قهرمانی کشتی دانش آموزان در مشهد آغاز شد

مشهد-ایرنا- مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی و آزاد دانش آموزان پسر به میزبانی خراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم آغاز این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات قهرمانی ورزشی دانش آموزان در ۱۷ رشته ورزشی در ۲ حوزه دختران و پسران در کشور برگزار می‌شود که خراسان رضوی میزبان مسابقات پسران در ۲ رشته کشتی فرنگی و آزاد است.

صفدر سلطانی افزود: این مسابقات برای مدت سه روز برگزار می‌شود و هزار و ۲۶ کشتی‌گیر، عوامل اجرایی، فنی و داوران در این دوره حضور دارند.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی دانش آموزان در سایر رشته‌ها نیز در استانهای چهارمحال و بختیاری، البزر، اصفهان و تهران برگزار می‌ شود و تا شهریور ماه ادامه می‌یابد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ نفر از دانش آموزان ورزشکار خراسان رضوی در ۱۷ رشته مسابقات ورزشی دانش آموزی شرکت خواهند کرد.

سلطانی افزود: ظرفیت وجود بارگاه ملکوتی رضوی و زیرساختهای ورزشی مناسب از جمله عوامل موثر در انتخاب این استان به عنوان میزبان مسابقات ورزشی در بخش فرهنگیان و دانش آموزان است.

وی با بیان این که مسابقات ورزشی دانش آموزان در ۱۷ رشته ورزشی در ۲ حوزه دختران و پسران در مراحل استانی و منطقه ای ۱۳ تا ۲۴ تیرماه در این استان برگزار شد ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز خراسان رضوی در مسابقات ورزشی مزبور شرکت کردند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha