بیش از ۱۷ هزار دستگاه خودروی عمومی در منطقه ارومیه رایگان دوگانه سوز شدند

ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودروی عمومی و باری به صورت رایگان به سیستم دوگانه سوز مجهز شدند، گفت: روند تجهیز خودروهای عمومی به سیستم گاز سوز همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی، احمد مجرد روز سه‌شنبه با بیان اینکه از ابتدای پیاده سازی طرح مصوبه شورای اقتصاد استقبال بسیار خوبی از این طرح صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۲ دستگاه خودرو عمومی، آژانس و تاکسی‌های اینترنتی که مشخصات آنها تایید در انتظار نوبت دهی و تبدیل وضعیت هستند.

مجرد با اشاره به اینکه استفاده از سوخت پاک CNG ضمن مقرون به صرفه بودن برای شهروندان، در مقایسه با سایر سوخت های فسیلی کمترین اثرتخریبی را بر روی محیط زیست می گذارد، گفت: فرایند تبدیل خودروها در ۲۱ مرکز مجاز  برای خودروهای عمومی و باری بصورت رایگان و برای آژانس‌ها و اسنپ‌ها تنها با پرداخت ۲۵ درصد کل هزینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، باری و آژانس‌ها ضروری است مالکین در سامانه https://gcr.niopdc.ir  ثبت نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند که در غیر این صورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار می‌شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تاکید کرد: براساس قانون و مقررات جاری شرکت، تمامی جایگاه‌های فعال دارای استانداردهای ایمنی و فنی بوده و با تمام ظرفیت مشغول بکار می باشند؛ البته اگر براساس بازدید ادواری سازمان استاندارد و اداره CNG این شرکت، مولفه‌های فنی و ایمنی در یک جایگاهی دچار نقص باشد بلافاصله به جهت اهمیت ایمنی جایگاه و مشتری تعطیل می‌شود.

وی افزود: این منطقه به مقام دوم کشوری در راستای اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی دست یافت.

به گزارش ایرنا، منطقه ارومیه شامل شهرستان های ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، چالدران و مرز بازرگان است.

آذربایجان غربی به علت وسعت طولی دارای ۲ منطقه پخش فرآورده‌های نفتی در ارومیه و میاندوآب است که به ترتیب شمال و جنوب استان را پوشش می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha