۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84833919
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی/ دمای هوای خراسان شمالی ۱۰ درجه کاهش می یابد

بجنورد- ایرنا- هواشناسی خراسان شمالی با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد اعلام کرد که آسیب به سازه‌های موقت و احتمال سیلابی شدن مسیل ها از بعد از فردا (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرد که با شکل‌گیری و نفوذ جریانات شمالی و تقویت تدریجی آن در روزهای آینده، سامانه جدید بارشی وارد استان می شود که دمای هوا ۸ الی ۱۰ درجه‌ کاهش می یابد.

 طبق این پیش بینی، وزش باد شدید با گردوخاک محلی، افزایش ابر و بارش پراکنده و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق در اغلب نقاط استان، از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

هواشناسی خراسان شمالی هشدار داد؛ آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده، احتمال وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل ها از اثرات این سامانه خواهد بود.

در این اخطاریه توصیه شده است تا استحکام پوشش گلخانه ها و سازه های سبک، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم چرای دام و استقرار کندوها و نیز عدم تردد عشایر در نقاط پست و سیل خیز را مدنظر قرار دهند.

هشدارهای زرد برای طیف وسیعی از شرایط جوی هنگامی صادر می شود که اثرات منفی ضعیفی از جمله اختلال در سفرها در برخی نقاط ایجاد شود.

در این سطح از هشدار، بیشتر افراد ممکن است به کارهای روزمره خود ادامه دهند اما برخی دیگر بسته به مکان و یا نوع فعالیت آنها بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و مسئولان باید از وجود پدیده جوی آگاه باشند و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha