۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84834069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی کردستان بارش رگباری باران برای پایان هفته پیش‌بینی کرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از روز پنج شنبه تا شنبه هفته آینده احتمال بارش‌های رگباری و رعد و برق پراکنده در استان وجود دارد که بیشتر نقاط شرقی، مرکزی و شمالی استان را در بر می‌گیرد.

علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارش‌ها در حال حاضر زیاد برآورد نشده است اما با توجه به اینکه ماهیت بارش‌های تابستانی، خسارت زا است، کشاورزان استان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی بیندیشند.

وی با اشاره به رشد پوشش ابر در آسمان استان طی روزهای آتی، افزود: در این مدت همچنین سرعت وزش باد نسبتا شدید است و پدیده گرد و خاک نیز در استان مشاهده می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان نیز از روز چهارشنبه روند افزایشی دارد و تا روز جمعه به طور میانگین ۲ تا سه درجه بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته خنکترین نقطه استان شهر دهگلان با ۱۱ درجه بود و دمای هوا در گرمترین نقطه استان روستای سلین سروآباد به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید.

پناهی یادآور شد: دمای هوای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در خنکترین حالت ۲۳ درجه بود و در گرمترین ساعت به ۳۶ درجه سانتیگراد رسید.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha