«دریاست حسین»، همنوایی شعر و موسیقی در رثای شهید کربلا 

تهران- ایرنا- مجموعه تلویزیونی «دریاست حسین»، پس از مجموعه نماهنگ «دریا در غدیر» کلید خورده و در حال تدوین است و از اول محرم امسال از رسانه ملی پخش خواهد شد. 

به گزارش ایرنا از دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما، محمدحسینی باغسنگانی، تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی بر اهمیت شعریت شعر در مواجه با مقولات دینی تاکید کرد و گفت: آنچه مخاطب در مجموعه دریا در غدیر شاهد بود در مجموعه تلویزیونی دریاست حسین عمق یافته و گسترش گرفته است. تعداد شاعران افزوده شده و آثار ادبی شاخصی در این مجموعه توسط شخص شاعر به مخاطب ارایه می شود.

علیرضا قزوه، مدیر دفتر شعر و موسیقی در همین زمینه گفت: این مجموعه می کوشد شعر را به موسیقی نزدیک تر کند. بر اساس هر شعر آهنگی متناسب ساخته شده است و شعر عملا بر روی قطعات موسیقی می نشینند و می تواند تجربه‌ای خوشایند برای علاقه مندان این دو عرصه باشد. امیدواریم که اهل نقد و نظر هم ما را از نظرات خودشان بی نصیب نگذارند. 

مسعود شایان کارگردان این مجموعه تلویزیونی تاکید کرد: گرافیک و نوع صدا و نیز کادر بندی و همین طور همنوایی شعر و موسیقی در این مجموعه با کارهای قبلی متفاوت است و به شکلی مخاطب را به خود فرا می خواند. شعر بخش جداناپذیر از زندگی ما فارسی زبانان است و این موضوع می تواند نقطه قوت این پروژه هم باشد. 

این مجموعه تلویزیونی در دفتر شعر و موسیقی سازمان صدا و سیما تهیه و تولید می شود و انتشار این مجموعه نماهنگ با حضور شاعران ارزنده کشور به صورت آلبوم تصویری هم از ایده های بعدی این مجموعه تلویزیونی خواهد بود.  مجموعه رادیویی و تلویزیونی دریاست حسین از روز شنبه هشتم مرداد ماه اول محرم از رسانه ملی در فواصل برنامه ها پخش خواهد شد.

شاعرانی همچون قادر طهماسبی فرید، سید عبدالله حسینی، احمدحسین پور علویه، پونه نیکوی، مرتضی حیدری آل کثیر، سید ابوطالب مظفری از کشور افغانستان، مرتضی امیری اسفندقه، سیدمحمدجواد شرافت، نغمه مستشارنظامی، علیرضا قزوه، حسنا محمدزاده، محمد میرزایی بازرگانی، سید احمد شهریار از کشور پاکستان، سید سکندر حسینی بامداد از کشور افغانستان شعرشان را در این مجموعه نماهنگ تلویزیونی به زیبایی تمام اجرا کرده اند که در روزهای محرم از کلیه شبکه های رادیویی و تلویزیونی فرا دید علاقه مندان و مشتاقان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha