معاون استاندار فارس: باید از حادثه دلخراش سیل استهبان درس بگیریم

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، با اشاره به وقوع سیل در چند شهرستان شرقی استان از جمله استهبان گفت: باید از تجربه دلخراش این حادثه که منجر به جان باختن ۲۲ نفر از هموطنانمان شد، در جهت جلوگیری از تکرار آن درس بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود رضایی، سه شنبه در جلسه ستاد بحران استان در شیراز افزود: با توجه پیش بینی بارش های شدید طی روزهای آتی و اعلام سطح هشدار قرمز از سوی اداره کل هواشناسی، ضرورت دارد که تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان آمادگی حداکثری خود را برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی حفظ کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌های شدید همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و غبار و تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.
او اظهار داشت: شدت بارش ها به حدی است که می تواند منجر به جاری شدن سیل، طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی گسترده معابر و منازل مستعد، تخریب پل، مسدود شدن جاده و وارد آمدن خسارت به کشاورزی و تاسیسات شهری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به منظور افزایش آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران، به تمام دستگاه‌های اجرایی استان که عضو ستاد مدیریت بحران استان ابلاغ شده که پیش بینی های لازم برای انجام ماموریت‌های ذاتی خود در حوزه بحران را داشته باشند.
رضایی بیان کرد: کوشش ما برای به حداقل رساندن سطح خطرات ناشی از این بارش‌ها است و از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای تحقق آن کمک خواهیم گرفت.
وی، با اشاره به آمادگی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان در کنار سایر دستگاه‌ها برای مدیریت بحران احتمالی افزود: با توجه به اطلاع رسانی‌ جامع در خصوص احتمال بروز سیل و آبگرفتگی‌ها، امیدواریم شاهد کمترین میزان خسارت ها و آسیب های احتمالی ناشی از بارش های پبش رو باشیم.
اداره کل هواشناسی فارس،  با صدور اطلاعیه ای و اعلام سطح قرمز، نسبت به بارش‌های موسمی همراه با رگبار، رعد و برق شدید وزش باد شدید و جاری شدن سیلاب در نیمه جنوبی این استان از روز چهارشنبه پنجم لغایت پنجشنبه ششم مرداد ماه جاری هشدار داد.
بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نی‌ریز و استهبان در عصر روز جمعه ۳۱ تیرماه نیز منجر به طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه و جان باختن ۲۲ نفر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha