نرخ بیکاری در استان سمنان به کمترین میزان در یک دهه گذشته رسید

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: استان سمنان برای اولین بار طی دهه اخیر، نرخ بیکاری ۶.۱ درصد و زیر ۷ درصد را تجربه کرد که بسیار ارزشمند است‌.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صادقی روز سه‌شنبه در ششمین جلسه شورای مهارت استان سمنان با حضور علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: رویکرد فعال و پیشتازانه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در حوزه مهارت آموزی، توانمندسازی و توسعه کارآفرینی امری حائز اهمیت و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال در استان سمنان پرداخت شد،افزود: ۲۳۳ میلیارد تومان  تسهیلات کم بهره اشتغال زایی، ۴۱ میلیارد تومان مشاغل خانگی و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: تنوع بخشی به الگوی های آموزشی بر اساس نیاز بازار امروز، موضوعی ضروری و لازم الاجرا است.

سرپرست معاونت‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: تثبیت اشتغال یکی از دغدغه های ما در سطح استان است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته و نیازمند توجه و ورود شورای مهارت است.

صادقی ابراز داشت: استان سمنان یکی از استان‌های پیشرو و موفق در حوزه دانش بنیان است و باید از ظرفیت‌های این حوزه در راستای توسعه مهارت آموزی و اشتغال بهره گیری کرد.

وی افزود: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان سمنان پرداخت شده است.

سرپرست معاونت‌ هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه استاندار سمنان اهتمام ویژه‌ای برای احیای واحدهای راکد در استان دارد گفت: با ۴۰ واحد تولیدی احیا شده در ۱۰ ماه سال گذشته، ۹۷۳ فرصت شغلی جدید برای استان فراهم شد.

صادقی افزود: استان سمنان، رتبه دوم تعهد اشتغال کشور را در سامانه رصد اشتغال با تحقق ۴۵ درصد تعهدات شغلی به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار سمنان تاکید کرد که رویکرد فنی و حرفه ای استان سمنان به غیر از توجه به بازار حوزه مهارت، باید رفع دغدغه‌های افزایش بهره‌وری و راندمان کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد دیجیتال و ارتقاء راندمان برداشت از معادن باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha