فرماندار: ۴١۵ میلیارد تومان امسال برای اشتغال سنقروکلیایی در نظر گرفته شد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی گفت ۴١۵ میلیارد تومان اعتبار امسال برای تحقق اشتغال ۲ هزار و ۴۵۶ نفر در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

«غلامرضا مرتضوی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: این اعتبار و تسهیلات براساس سند اشتغال شهرستان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تهیه و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.  

وی اظهار داشت: همچنین طی برگزاری جلسات کارگروه اشتغال شهرستان در چهار ماه نخست سال جاری ٧۶۶ نفر اشتغال براساس سامانه رصد تحقق یافته که برابر با ۳۲ درصد تعهد سالیانه است.  

فرماندار سنقروکلیایی گفت: آمار ثبت اشتغال در سامانه رصد توسط دستگاه های اجرایی علاوه بر استخدام در ادارات که بسیار محدود است، شامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، صدور مجوزها برای فعالیت‌های صنفی و صنعتی، مهارت آموزی و اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی است.

به ۱۵ روستای سنقروکلیایی آبرسانی سیار می‌شود

فرماندار سنقروکلیایی در ادامه گفت: هم اکنون به ١۵ روستای این شهرستان به صورت سیار آبرسانی می‌شود و این تعداد در ماه آینده بیشتر نیز خواهد شد.  

مرتضوی افزود: میزان بارش های امسال سنقروکلیایی نسبت به بلندمدت ۴۴ درصد کاهش و ۶٩ درصد خشکسالی بسیار شدید دچار گردیده و جزو شهرستان های در رده اول خشکسالی در سطح استان قرار دارد.

فرماندار سنقروکلیایی افزود: تمام ظرفیت دستگاه های خدمات رسان برای ارایه خدمات و آبرسانی به روستاها به کار گرفته شده که امیدواریم همچون گذشته این همراهی مردم و اهمیت به صرفه جویی در مصرف آب تداوم داشته باشد.  

وی گفت: پروژه‌های آبرسانی روستایی شهرستان به منظور آبرسانی به روستاهای غیر تحت پوشش و همچنین رفع مشکل تعدادی از روستاهای تحت پوشش خدمات آبفا اکنون در قالب هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی گفت: در صورت تکمیل این پروژه‌های آبرسانی تعداد ۲۹ روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر  به روستاهای زیرپوشش خدمات آبفا اضافه شده و از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد و همچنین مشکل افت فشار تعداد ۲۷ روستای زیرپوشش با جمعیت هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز مرتفع خواهد شد.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha