۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84834580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد حضور داشتند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به حضور سه گردان «امام علی (ع)، امام رضا (ع) و الغدیر» از این استان در عملیات مرصاد گفت: تنها شهید شاخص استان در این عملیات "صفرعلی رضایی" است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ غلامرضا فلاحی سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در مسجد امام حسین (ع) شهر یبرجند با اشاره به تحمیل هشت سال جنگ بر علیه جمهوری اسلامی و انقلاب نوپای ایران توسط استکبار جهانی، اظهار داشت: مقاومت دلیرانه شهداء، ایثارگران و رزمندگان باعث شکست دشمنان در این جنگ نابرابر شد.

وی عنوان کرد: عملیات مرصاد، آخرین عملیات دوران دفاع مقدس است و ‌هنگامی که آتش بس اعلام و قطعنامه پایان جنگ پذیرفته شد، از سوی گروهک منافقین که در طول جنگ نقش ستون پنجم و اهرم فشار بر جمهوری اسلامی را ایفا کرده بودند، طراحی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، منافقین از سراسر جهان نیروهای خود را جمع کردند و ۲۳ تیپ را با حمایت صدام تشکیل دادند و در روز سه مرداد ۱۳۶۷، نیروهای منافقین از محور سرپل ذهاب وارد ایران شدند و هدفشان هم این بود که سه روزه خود را به تهران برسانند.

سرهنگ فلاحی که خود از رزمندگان شرکت‌کننده در این عملیات بود، افزود: آنان فکر می‌کردند که در مقابل آنها کسی قرار ندارد و با خیال اینکه نیروهای مردمی از جنگ خسته‌اند، شعار از مهران تا تهران در ۳ روز را سر دادند که این عملیات بعدها به عملیات مرصاد یعنی کمین معروف شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ورود به خاک وطن حتی از بیماران بیمارستان‌ها هم نگذشت، گفت: عملیات مرصاد در پنجم مرداد ۱۳۶۷ با رمز «یا علی» و به منظور مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه آغاز شد.

سرهنگ فلاحی افزود: رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند و این عملیات درسی فراموش نشدنی به منافقان داد تا دوباره خیال واهی در ذهن برای تعدی به این کشور در سر نپرورانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha