لزوم برخورد جدی با تغییر کاربری غیرقانونی واحدهای تولیدی

سنندج- ایرنا- رییس سازمان بازرسی استان کردستان برخورد با تغییر کاربری غیرقانونی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی محل تولید هستند.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بازرسی استان کردستان روز سه شنبه به شهرستان سقز سفر کرد و در این سفر یک روزه بعد از شرکت در جلسه شورای اداری از چند طرح شاخص هم چون فرودگاه سقز و ذوب آهن و سپس شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

عیسی هواسی در بازدید از دو واحد تولیدی و دو واحد پخش کالا در شهرک صنعتی سقز،  اظهار داشت: قابل پذیرش نیست که در شهرک ها و نواحی صنعتی به غیر از واحد تولیدی واحدهای دیگری مستقر باشند چراکه این مکان تنها مختص به تولید است.

وی اضافه کرد: بی شک با هر واحد تولیدی که به طور غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری کردند برخورد قانونی می شود چراکه خدمات و امکانات ارزشمندی هم چون زمین  در اختیار این افراد قرار داده شده که به تولید بپردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: طبق قانون تنها درحدود ۱۰ درصد از هر شهرک صنعتی امکان فعالیت خدماتی وجود دارد و مابقی آن باید به حوزه تولید اختصاص پیدا کند.

احمد خسروی با اشاره به اینکه  طی سال جاری اقدام به پایش شهرک ها و نواحی صنعتی استان کردند، افزود: در این پایش همه واحدهایی که به طور غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری کردند یا اینکه بعد از سال ها هنوز هم فعالیت تولیدی خود را آغاز نکردند شناسایی شده‌اند.

در این بازدید  مدت زمانی کوتاهی برای واحدهایی که به شکل غیرقانونی تغییر کاربری داده‌اند یا در حوزه شرکت پخش مواد غذایی فعالیت دارند تعیین شد تا نسبت به راه‌اندازی خط تولید یا خروج از شهرک صنعتی اقدام کنند.

شهرستان سقز دارای یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی است  که شهرک صنعتی سقز با ۶۱ هکتار مساحت از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و  در این شهرک  ۱۳۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده  که ۱۱۵ واحد آن دارای پروانه‌ بهره‌برداری است که  با سرمایه‌گذاری یک هزار و  ۳۰۰ میلیارد ریال برای یک هزار و  ۲۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

ناحیه صنعتی صاحب نیز در شهرستان سقز با ۳۷ هکتار مساحت و ۱۵ قرارداد و ۶ پروانه بهره برداری، از امکانات زیربنایی آب و برق برخوردار بوده و تاکنون برای ۵۰ نفر تاکنون فرصت شغلی فراهم شده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۴۸۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha