۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84834828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ حلقه چاه آب شرب شیروان وارد مدار مصرف شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: سه حلقه چاه جدید با دبی ۸۶ لیتر بر ثانیه برای تامین پایدار آب شرب شهروندان در برخی از مناطق این شهر وارد مدار مصرف شد.

شهرام رمضانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دبی تولید چاه های آب شیروان، ۲۹۵ لیتر بر ثانیه است به دلیل افزایش دمای هوا و بالارفتن مصرف آب آشامیدنی توسط مشترکان در چند هفته اخیر دیگر جوابگوی مصرف نیاز شهروندان نیست.

وی تصریح کرد: در این راستا؛ ۲ حلقه چاه آهکی شیرکوه و دره گره زو با دبی مجموع ۶۲ لیتر بر ثانیه و یک حلقه چاه در منطقه خانلق با دبی ۲۴ لیتر بر ثانیه وارد مدار مصرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان ادامه داد: ۱۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید لوازم لوله و اتصالات، حفر و تجهیز، برق رسانی، لوله گذاری، تجهیز و ساخت اتاقک ۲ حلقه چاه شیرکوه و دره گره زو و ۱۲ میلیارد ریال نیز برای چاه خانلق هزینه شد.

رمضانی بر رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: میزان مصرف روزانه آب شهر ۴۲۰ لیتر بر ثانیه است که توسط چاه ها و سد بارزو تامین می شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، تابستان را با قطعی آب مواجه خواهیم شد.

الگوی مصرف هر مشترک در ماه ۲۰ مترمکعب و متوسط مصرف هر واحد خانگی این شهر در ماه، ۱۱.۷۲ مترمکعب است.

۸۹ درصد مشترکان آب شیروان مسکونی و ۱۱ درصد تجاری، اداری و صنعتی هستند و از مجموع کل اشتراکات آب خراسان شمالی، ۱۸ درصد مربوط به شیروان است.

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی بیش از ۴۲ هزار مشترک آب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha